י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"זרם אינסופי של תינוקות"

100 טיטולים ביום: ילדה תשיעייה ומספרת על ההתמודדות

אישה ששברה שיא עולמי של לידת תשעה תינוקות סיפרה איך הם מתמודדים עם 100 החלפות טיטולים ביום ושישה ליטרים של חלב, היא סיפרה שהיא עייפה מכדי לדאוג להם ומבלה את רוב ימיה בשינה וצפייה בטלוויזיה

100 טיטולים ביום: ילדה תשיעייה ומספרת על ההתמודדות
פגייה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"גיליתי שיש לי תשיעייה": תשעת התינוקות של גב' סיסה, נולדו באופן טבעי, הם שקלו בין 500 גרם לקילו אחד כאשר נולדו, הם נותרו באינקובטור ביחידה לטיפול נמרץ, שם הם מטופלים מסביב לשעון על ידי צוות רופאים ואחיות.

בראיון ל'דיילי מייל' הבריטי מבית החולים במרוקו אמרה גב' סיסה שהיא גילתה שהיא מביאה תשעה תינוקות דקות לפני הלידה על ידי ניתוח קיסרי. "זה היה הלם מוחלט כשגיליתי שיש לי תשעה, כי חשבתי שהולכים להיות לי שבעה ילדים" אמרה.

חלימה סיסה ילדה תשעה תינוקות במרפאת עין בורג'ה בקזבלנקה, מרוקו ב-5 במאי, ושברה את השיא העולמי הנוכחי שקבעה נדיה סולמן בשנת 2009, שילדה שמונה תינוקות.

"כשהתינוקות יצאו, עברו במוחי כל כך הרבה שאלות. הייתי מודעת מאוד למה שקורה ונראה כאילו זרם אינסופי של תינוקות יוצא ממני". היא הוסיפה: "אחותי החזיקה לי את היד אבל כל מה שיכולתי לחשוב עליו זה איך אני אשגיח עליהם ומי יעזור לי?".

היא סיפרה שכמעט שלושה חודשים לאחר הלידה המפרכת היא עדיין מחלימה ורק מבקרת את התינוקות שלה פעמיים ביום למשך 30 דקות או פחות "כדי להתחבר אליהם", כי היא "ללא אנרגיה לשמור על קשר עם טיפול מתיש".

הם מוזנים כל שעתיים, שותים שישה ליטר חלב פורמולה ליום תוך החלפה של 100 טיטולים המוחלפים כל שעתיים. הם גם עוברים בדיקות בריאות כל שלוש שעות. עד כה חשבון הטיפול בתינוקות עלה כ-4 מיליון שקלים ושולם על ידי ממשלת מאלי שם מתגוררת המשפחה.

תינוקותיה צפויים להישאר עוד חודשיים בבית החולים.

"זו הרבה עבודה ואני עדיין מרגישה מאוד חלשה, היה קשה מאוד, ואני זקוקה למנוחה רבה, ללדת ילד אחד זה מספיק קשה, אבל אי אפשר לדמיין מה זה ללדת תשעה לעולם, כמות העבודה הכרוכה בטיפול בהם היא עצומה, אני אסירת תודה לצוות הרפואי שעושה את כל העבודה הקשה ולממשלה על המימון הזה".

גב' סיסה כמעט מתה מאובדן דם במהלך הלידה, כאשר רופאים העריכו כי בטנה שקל כמעט 30 ק"ג. גב' סיסה אמרה, "למרבה המזל אני לא צריכה לקום בלילה אם התינוקות יתחילו לבכות כי האחיות מתמודדות עם כל זה, אז אני מצליחה לישון הרבה. יש לי מזל שאני בחיים ויש לי את כל התמיכה הזו".

גב' סיסה ילדה בניתוח קיסרי בליווי אחותה עיישה, לאחר שבעלה קאדר ארבי נשאר מאחור בביתם בטימבוקטו, במדינת מאלי. הוא לא היה יכול להגיע ללידה בגלל מגבלות נסיעה עקב הקורונה. הבעל ארבי, בן 35 הגיע למרוקו רק ב-9 ביולי, ולאחר ששהה עשרה ימים בהסגר, הוא ראה את תשעת ילדיו לראשונה ב-19 ביולי.

בתחילה נאמר לבני הזוג במאלי כי יש רק 7 תינוקות, הרופאים חששו שיש סיכוי של פחות מ-50% שמישהו מהם ישרוד.

גב' סיסה הועברה למרוקו בזכות התערבותו של נשיא מאלי, בה נדאו. מאחר והרפואה במאלי לא מהטובות בעולם. לקח לכל תשעת התינוקות, חמש בנות וארבעה בנים, 20 דקות להיוולד עם תשעה צוותים רפואיים.

האבא ארבי, מוסלמי אדוק, אמר שכשהמתין לחדשות בביתו בטימבוקטו הוא התפלל. לדבריו, "אחותה של אשתי טלפנה אלי לאחר הלידה ורק אז גיליתי שמדובר בתשעה תינוקות ולא בשבעה. פשוט נדהמתי כי זו הייתה תגלית מאוד לא צפויה, "לא הצלחתי לדבר עם אשתי 72 שעות אחרי הלידה בגלל שהיא הייתה מותשת כל כך, ובריאותה לא הייתה טובה. היה לי קשה מאוד כי יכולתי לראות רק את אשתי ואת התינוקות באמצעות שיחות וידאו".

בני הזוג אמרו כי הם לא יכולים להיות בטוחים מה המועד המדויק בו כל אחד מהתינוקות יצא ומי הוא הבכור או הצעיר ביותר. לעת עתה, הם יכולים לזהות אותם רק לפי שמם שכתוב על הצמיד האישי שלהם.

הוא הוסיף: "אשתי היא בת יחידה, ואילו יש לי שמונה אחים ואחיות. אין שום דבר בהיסטוריה המשפחתית שלנו כדי להסביר כיצד זה קרה מלבד החסד של אללה, הילדים האלה הם מתנה ממנו".

בהתאם למנהג האסלאמי, שמות הילודים נחשפו שבעה ימים לאחר לידתם. בדומה ליהודים, אחד הבנים נקרא מוחמד, לכבוד מלך מרוקו, ואילו אחר נושא את שמו של נשיא מאלי לשעבר. זאת הכרת תודה לעזרה של הרשויות של שתי המדינות שהעניקו למשפחה.

שני הבנים האחרים נקראים אל חדג'י ואומאר. שמות חמש הבנות הם הווה, אדאמה, פאטומה, אואמו וקדידיה. "אנחנו רק רוצים להביא את התינוקות שלנו לטימבוקטו שם אנחנו רוצים לגדל אותם" אמרו.

לידה נדירה טיטולים גידול ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד