י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות מות אמם מקורונה

מביך: אחייניו של הנשיא היכו קשות את שר הבריאות

שר הבריאות בטג'יקיסטן הוכה קשות יחד עם פקידי בריאות ורופאים נוספים על ידי אחייניו של הנשיא המכהן בעקבות מות אמם מהנגיף

מביך: אחייניו של הנשיא היכו קשות את שר הבריאות
אלימות צילום: unsplash

שלושה אחיינים של נשיא טג'יקיסטן היכו קשות את שר הבריאות במדינה לאחר שלפי הדיווחים אמם מתה מנגיף הקורונה, שר הבריאות ג'מולדין עבדולוזודה היה בין כמה גורמים שהותקפו ב-20 ביולי, כך דיווח ביום שני רדיו 'אירופה חופשית' וציטט "מקורות קרובים לממשלה".

המקורות אמרו כי חולמוחמד רחימזודה, ראש המרכז הרפואי הנשיאותי, ומספר פקידי בריאות ורופאים הותקפו גם הם. על פי הדיווח רחמיזודה והאחרים נפצעו קשה גם הם בתקיפה.

אחותו של נשיא טג'יקיסטן אמומלי רחמון קורבונבי רחמונובה, בת 64, מתה ביום שלישי האחרון, 10 ימים לאחר שאושפזה בבית חולים. סיבת המוות שלה לא פורסמה, אך רופאים בבית חולים בבירת המדינה, דושנבה, אמרו לרדיו כי היא מתה מנגיף הקורונה.

נשיא טג'יקיסטן: צילום ממשלת טג'יקיסטן.

מומחים רפואיים מגרמניה, רוסיה ואוזבקיסטן הוזמנו לטפל ברחמונובה, כך מסרו המקורות האנונימיים, הם הוסיפו כי החלה חקירה ראשונית על התקיפה.

ביום שני קיבלה המדינה שנמצאת במרכז אסיה 1.5 מיליון מנות של חיסון מודרנה שנתרמו על ידי וושינגטון באמצעות תרומה של תוכנית הפצה בינלאומית של ארגון הבריאות העולמי. התקיפה ופרסום הגעת החיסונים הוכיחו כי הנגיף נמצא במדינת טג'יקיסטן, שם הכחישו הרשויות בעבר כי יש נדבקים.

על פי הדיווחים בכלי תקשורת מקומיים, לפחות 10 מבני משפחת הנשיא נבדקו ונמצאו חיוביים לנגיף. ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי אימאם מקומי קרא בשבוע שעבר להתפלל עבור חתנו של הנשיא, שעל פי הדיווחים נדבק בקורונה.

טג'יקיסטן דיווחה על 81 נדבקים חדשים ביום שני, סך הכל נדבקו כ-15.000 איש מאז תחילת המגיפה. המדינה פרסמה על 118 מקרי מוות מהנגיף. הרשויות טוענות כי 460,000 איש מתוך 9.3 מיליון בני אדם מחוסנים.

טג'יקיסטן שר הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד