כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

משפחתכם מגרמניה? אולי מגיע לכם כסף

ועידת התביעות, העוסקת במתן פיצוי על נכסי יהודים שנלקחו בשואה, מפרסמת קריאה אחרונה ליורשים פוטנציאלים: רבע מילארד שקל מחכים לכם, הגישו בקשה

צילום: ליפא שטאובר
צילום: ליפא שטאובר

מחפשים את היורשים: ועידת התביעות, האחראית לפיצוי נפגעי השואה, פרסמה רשימה של אלפי בתים ובעלי עסק שיורשי הבעלים עדיין לא קיבלו פיצוי עבורם. מדובר בסכום כולל של רבע מיליארד שקל, ופרסום הרשימה מהווה קריאה אחרונה לאותן יורשים פוטנציאלים.

בראיון לעיתון 'הארץ' הסביר שלמה גור, סגן נשיא הוועידה, כי "צריך להבחין בין המצב המשפטי להיבט המוסרי והאתי מבחינה משפטית, לפי החוק הגרמני המצב מאוד ברור. ועידת התביעות היא הבעלים של הרכוש הזה ויש לה את המנדט לעשות בו שימוש לטובת הקולקטיב".

במוקד הפרשה עומדים סכומי כסף גדולים שהתקבלו בתמורה לנכסים שכל המשפחה שהחזיקה בהם נרצחה בשואה או כאלו שהיורשים לא הצליחו להוכיח בעלות בצורה מספקת. בזמנו הוחלט כי יתרת הסכום יוקדש לתמיכה בניצולי שואה, לחינוך ולהנצחה.

אך תלונות רבות שהתקבלו בוועידה, על ידי אנשים שלא הספיקו לתבוע את רכוש משפחתם, הובילו אותה להקצות סכום של 50 מיליון אירו לפיצוי היורשים שיוכרו כזכאים. פרסום הרשימה נועד לאתר אותם ולנצל את רבע מיליארד השקלים לצורך סיום הסאגה.

הגשת הבקשה לפיצוי אינה עולה דבר והיא פשוטה: צריכים למלא טופס המופיע באתר הוועידה, באנגלית או בגרמנית, ושלחות לכתובת של משרדי הוועידה.
וועידת התביעות שואה נכסים פיצוי רבע מיליארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד