כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרשת 'האסיר X': תחקיר בית הסוהר נחשף

פרטים חדשים בפרשת האסיר האוסטרלי • לפי תחקיר השב"ס עולה: הוא התאבד באמצעות סדין • בני המשפחה: "דורשים מישראל שתגלה לנו בדיוק מה קרה לבן"

בן זיגייר
בן זיגייר

תחקיר שירות בתי הסוהר נחשף: אתר NRG מביא את התחקיר, שנערך בשנת 2010, וחקר את התאבדותו של בן זיגייר בתא הבודד בכלא איילון. לפי התחקיר, זיגייר התאבד באמצעות סדין אותו קשר לסורגים.

לפי התיאור, האסיר - שלא הוגדר כבעל נטיות אובדניות - נבדק על ידי הסוהרים בטווח של 20 עד 25 דקות. טווח זה אפשר לו לשים קץ לחייו באמצעות קשירת סדין לסורגי החלון. לכאורה,
הוא נעזר בשרפרף.

בשב"ס אמרו כי אם זיגייר היה מאובחן מלכתחילה כבעל נטיות אבדניות, הוא היה מוכנס לתא שקירותיו מצופים ספוג וקיימים בו אביזרי בטיחות רבים. "זה לא היה המקרה של זיגייר", אמרו שם.

בתוך כך, שר החוץ האוסטרלי התראיין הבוקר (ג) לתחנת רדיו מקומית ואמר כי הוא מאמין שההאשמה בה נחשד זיגייר הייתה חמורה יותר ממסירת מידע לסוכנות הביון האוסטרלית. "אינני מאמין שההאשמות נוגעות בדברים שנאמרו לשירות הביטחון. אני סבור שהן חייבות להיות חמורות יותר".

גם בני המשפחה התבטאו לראשונה בנושא. בשיחה עם כתב 'ידיעות אחרונות' אמרו: "אנחנו דורשים ממדינת ישראל שתגלה לנו בדיוק מה קרה לבן". הם הוסיפו כי הם ממתינים בקוצר רוח לתוצאות ועדת החקירה הישראלית.

הקהילה היהודית באוסטרליה פרסמה גם היא הודעה רשמית בה נאמר: "אנחנו מברכים על העובדה שוועדה של הכנסת ופרקליטות המדינה של ישראל הודיעו על כוונתן לחקור את הפרשה. אנחנו גם מברכים על החקירה שעליה הורה שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, בתוך משרדו".
האסיר X אוסטרליה תחקיר שבס בני המשפחה שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד