ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
שבוע שני של בין הזמנים

לייבל'ה נפרד מהעיתונאי במסעדה היוקרתית

והשבוע: מי מסדר מניינים בלשכת ראש האופוזיציה? היכן התרגש אבא טורצקי? מי חבש כובע חסידי בקעמפ של בעלזא? הח"כ לשעבר ויקיר המדור שחיתן בן בשעט"מ; כל המי ומי שנתפסו השבוע במסדרונות הכנסת; והאורח המפתיע באירוע הפרידה מהעיתונאי הוותיק

לייבל'ה נפרד מהעיתונאי במסעדה היוקרתית
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מסיים השבוע את הנופש המשפחתי הממושך שלו בצפון הארץ, אך כל זה לא מונע ממנו לשבת על מרפסת הצימר ולכתוב את המדור השבועי לצלילי הציפורים (ובכיות הילדים).

בעיצומו של הנופש הוזעק לייבל'ה לצפת, וכשהגיע לעיר המקובלים של ראש העיר הנמרץ שוקי אוחנה, גילה לתהדמתו מסיבת פרידה זמנית מחברנו לעבודה זה רבות בשנים, הכתב הפוליטי ארי קלמן, שעשה כברת דרך וכעת יוצא לגלות בארה"ב, להינשא בשעה טובה ומוצלחת, כפי שנחשף כאן בעבר.

לייבל'ה פילס את דרכו בין רחוב ירושלים לרחוב רבי עקיבא בצפת, בכדי להגיע לקומה היוקרתית במסעה של 'מנדיס' שם נחגגה המסיבה בהשתתפות כל עובדי, עורכי וכתבי אתר 'בחדרי חרדים' שבאו להיפרד מארי שיצא לניו יורק.

בהפתעה של ממש הגיע למקום גם היועץ הבכיר מוטי בבצ'יק, שעל הדרך שהה בצפת ליד הרבי מגור. בבצ'יק הביא בקבוק יין ושתה זירו כנהוג. מי שעוד נצפה במקום היה גם הסופר והאסטרטג יצחק פלדמן שנשא נאום מכונן על שנותיו של ארי בפוליטיקה החרדית (ארי לא עוזב את הפוליטיקה).

לייבל'ה שבנופש לא רגיל לאכול סעודות גדולות התוודע לסעודה כיד המלך, כשכמובן החשבון שולם בסוף והדהים את כל הנוכחים שלא הפסיקו לאכול.

מי ששתה כדבעי הוא חברנו העיתונאי יוסי שטארק שבהיכרות הקצרה שלו יחסית עם ארי נתן נאום משובח ביותר, בין היתר על ההיסטוריה של מקום הולדתו בבלגיה והתקשורת החרדית.

לאחר שארי המריא לארה"ב, נותרה השאלה הפתוחה מי ימלא את חדרו בדירה הירושלמית ברחוב אבן ישראל לצד העיתונאי ישכר זלמנוביץ. לייבל'ה חושף לראשונה כי העיתונאי יובל שגב, הכתב הפוליטי של גל"צ, חיפש דירה קרובה לגבעת רם ומצא את שחיפש. 

לליבל'ה יש גם תמונת פרידה מרגשת בין ארי קלמן וישכר זלמנוביץ' על רקע מבנה הכנסת הסוערת בימים אלו.

לפני הטיסה הגיע ארי לקבר הסבתא ע"ה בהר הזיתים, שם נשא תפילה חרישית ואף הזמין לחתונה בעוד חודשיים בניו יורק. לייבל'ה סגר כבר כרטיס. 

ומתברר כי לייבל'ה הגיע גם לקעמפים. במסגרת תוכניות הסקרים של 'קליכייף' החורכות את הנופשים והאירועים של החרדים ראה לייבל'ה שאלת טריוויה: "מה אומר לכם השם לייבל'ה", כמובן שרוב מנין ובנין מהמשתתפים ידע כי מדובר במדור שבועי שקוראים ביחד עם הטשולנט.  

לייבל'ה הגיע גם לכנסת ישראל לבדוק מה קורה בלילות הפיליבסטר. הוא אמנם לא נשאר ער עד שעות מאוחרות ומסתפק בכמה דיווחים שוטפים.

לייבל'ה ראה את היועץ יעקב איזק בשיחה עם החכ"ל יעקב טסלר, שיחה שנראית ערה במיוחד בין השניים.

במזנונים ראה לייבל'ה אורח חשוב השבוע, המנצח והמעבד רובי בנט יושב עם רעייתו הגב' נעמי - הפעם ללא מוטי שטיינמץ.

את מוישי רבר הרל"ש של יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, ראה לייבל'ה יושב יחד עם הגב' לילך הרלשי"ת של מרכז האופוזיציה יו"ר סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין. כמובן שלייבל'ה מטשטש כנהוג.

הח"כ הרפורמי גלעד קריב נשא השבוע נאום במליאת הכנסת, שבמהלכו אמר שש"ס מסתירה מציבור הבחורים שלה כל מיני דברים ולא כותבת אותם בעיתון 'יום ליום'.

לייבל'ה דן לכף זכות את לשמעון ליברטי מבכירי כותבי עיתון 'הדרך' שהיה טרוד בענייני הולדת הבת במזל טוב ולא העמיד את הח"כ על טעויות של מתחילים שלא מבינים מהו עיתון 'הדרך' של ש"ס.

ומי דואג למניינים לאבלים בכנסת? כמובן מוטי בבצ'יק. השבוע באחת הקבוצות של החרדים בכנסת ביקש בבצ'יק כמה חרדים להשלים מניין לאשר חיון מלשכת ראש האופוזיציה בנימין נתניה, לשעבר ראש הסגל בלשכת רוה"מ. חיון היושב שבעה על אביו חיפש מעריב לאחר השעה 9 ובבצ'יק סידר את העניין.  

ומכאן להיכן נפשו אישי הציבור שלנו: את ח"כ יעקב אשר ראה לייבל'ה כמסורת ביום שישי ב'אושר עד' בין הכרוב לכרובית, רוכש את המוצרים שרעייתו כתבה לו בפתק.

ח"כ יצחק פינדרוס יצא לבלות עם הנכדים בגינה לאחר הלילות הארוכים בכנסת.  

את ח"כ פרוש ראה לייבל'ה בציון של הרבי מבוהוש זצ"ל בבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים. פרוש פתח ספר תהילים קטן ונשא תפילה חרישית בציון של הרבי.

בקיסריה ראה לייבל'ה את הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, כשהוא עולה לתורה בימי בין הזמנים, בתמונה גם ראה לייבל'ה את אדריכל עולם התורה אהרן אסטרייכר.

בקעמפ של מחנה בני תורה שבנשיאות הגרב"מ אזרחי ראה לייבל'ה את מקורבו ונאמן ביתו הרב יעקב גרוסברד, צועד בשבילי הקעמפ יחד עם המשפיע הנודע רבי מיילך בידרמן שהגיע למסור שיחה מרתק במקום.  

אפרופו הרב אזרחי, השבוע בבר מצווה בבר מצווה לנין של ראש הישיבה, בן לנכדו הרב חיים לייב אזרחי מרבני הישיבה, ראה לייבל'ה את העיתונאי הוותיק יצחק נחשוני שהחל מהשבוע לכתוב ב'משפחה' לאחר שסיים את עבודתו ב'מרכז העניינים'. לייבל'ה ראה את נחשוני עם הרב בן ציון אזרחי.

אחרי הדואט השבוע באורייתא, נצפה המלחין בנצי שטיין מלווה בגיסו נוחתים בניו יארק לרגל שמחה גדולה השבת, בחצר אחד הנגידים אשר שמו שמור במערכת.

את הזמר והיוצר אהרן רזאל ראה לייבל'ה בשטיבלא'ך של איצקוביץ בני ברק בתפילת ערבית יחד עם בנו.

את מזכיר הוועדה הרוחנית של 'יתד נאמן' יהודה יברוב ראה לייבל'ה מתכונן לשבת בירושלים. 

באוסטריה ראה לייבל'ה את עסקן הויזות הרב יוסף שטרן עם האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, השוהה במנוחה בעיירת זייפלד תור עולם בבעלות משפחת פדר.

לאחר הפיצול הגדול שחשף לייבל'ה בעולם השטריימל'ך שעורר סערה גדולה, השבוע חושף לייבל'ה את הלוגו של 'וויינערס שטריימלך' אליו חיכו כל כך הרבה זמן.

הקעמפים של הישיבות היו עמוסים השבוע בתוכניות מרתקות, אמנם פחות פוליטיקה ויותר תחרות נאומים ושירים.

בקעמפ של ישיבת 'אהל יוסף' מבני ברק שהתקיים ביסודות ראה לייבל'ה פאנל לא שגרתי, בראשות המנחה אבא טורצקי לצד עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים, יהודה אבידן, קמב"ץ מאה שערים יואליש קרויס, לצד אורי זכי בעלה של השרה ממרץ תמר זנדברג שכמובן התגאה שוב ושוב כי הוא מניח תפילין יום ויום.

מי שהתקבל בהערצה בישיבה הספרדית היה כמובן עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים שלמרות היותו חסיד גור משמש כעורך הבטאון הספרדי של בני התורה, הרב שרהבני ראש הישיבה קיבל את פניו.

בקמעפ של ישיבת 'בית מתתיהו' ראה לייבל'ה את מנצח מקהלת מלכות פנחס ביכלר, לצד הקלידן עמירן דביר, הזמר משה פלד, נתנאל לייפער משמשים כשופטים בתחרות המלחינים בקעמפ, כמובן שכל הנוכחים קראו לכולם לשבת וללמוד ולא לעסוק במוזיקה.

בקעמפ של ישיבת בעלזא שם הופיע הסופר יצחק פלדמן (3 ישיבות במספר). הבחורים חבשו על פלדמן כובע בעלזאי, פלדמן כמו פלדמן לא התרגש ובמשך שעה וחצי ללא הפסקה מסר את הרצאתו המרתקת וכמובן המצחיקה.

ואפרופו טורצקי, ברגע של רצינות ראה לייבל'ה את אבא נרגש בשיחה ערה עם הגר"ש לוי רבה של שכונת רמת אהרן בבני ברק עת הגיע לקעמפ של מוסדות 'הליכות משה' של הרב לוי בצפת. הרב טורצקי הביע את התפעלותו מהאברכים היושבים ולומדים גם בימי בין הזמנים ועל הדרך מחליפים כוח. 

ולפני זמן אלול ראה לייבל'ה את רשם עולם הישיבות ממקימי עולם התורה הרב אורי זלזניק, נכנס לקודש פנימה אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי להתייעצות דחפה. 

ומי שחיתן השבוע את בנו היה החכ"ל יגאל גואטה. מושיק גאוטה נכנס תחת החופה כפי ההנחיות. בשמחה ראה לייבל'ה את עורך הדין משה אוסדיטשר מגיע לברך את יגאל שהלוואי והיה חוזר לכנסת. 

בליל שישי בצפון בשבוע שעבר ראה לייבל'ה את הצדיק המרוקאי רבי מנחם ביטון ומקורבו איש מרוקו יהודה אזרד, בדרכם לנופש בצפון הארץ יושבים לצולנט המרוקאי 'העלית' שעל אם הדרך צפונה ביקנעם עלית. גם היועץ גואל ועקנין השתתף בחגיגה המרוקאית המקומית, לצד מוזיקה ואוכל עשיר. הגר"מ ביטון הידוע בסגולת ברכותיו, ברך את בעלי המקום בשפע עולי צפונה שיגיעו להנות במקום.

ומי שהיה במשלחת הישראלית הראשונה שיצאה השבוע למרוקו הוא יועץ התיירות דודי רובינשטיין שאת הלימוד הדף היומי לא פספס וללייבל'ה הגיע תיעוד נדיר של דודי בנאות מדבר.

אושיית הרשת חיים אלעזר פונפנדר המנהל של קבוצת 'פילפוליטיקה' הנחשקת יצא לנאות דאצ'ה ברחבי הארץ, לייבל'ה פגשת את פונפנדר בבני ברק שם התיעוד נשאר חסוי אך תיעוד מיוחד מהפגישה עם אייזנבך מברדק נחשפת לראשונה, האם פונפנדר ישמש כשחקן בעונה הבאה של ברדק? ימים יגידו.

את הצלם יהושע פרוכטר ראה לייבל'ה רוכב על אופניים חשמליים ברחובות אשדוד לרגל ימי בין הזמנים ורגע לפני שמורו ורובו הרבי מויז'ניץ חוזר לארץ ממנוחה בשווייץ.

את התמונה השנתית של הצלם אברומי ברגר עם הרבי מטשערנוביץ ראה לייבל'ה גם השנה בהרי הקאנטריו השנה בתוך השנה לאבל של הרבי על פטירת אביו גאב"ד מנצ'סטר זצ"ל. 

השבוע נערך ערב הצדעה לפרופ' יוסף פרס, מי שהיה מנכ"ל ביה"ח שניידר לילדים 14 שנה ומשמש כיום כנשיא ארגון למענכם. נכחו באירוע כל הנהלת קופת חולים כללית, המנכ"ל פרופסור אהוד דודסון מנכ"לית שניידר פרופ' אפרת ברון ארלב, סמנכ"לית קופת חולים כללית דוקטור אורלי ויינשטיין. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שלח מכתב מיוחד למעמד. אורח הכבוד במעמד היה יו"ר ארגון למענכם הרב יוסי ערבליך.

ועדיין בבית הזמנים. חברת ההפקות אבסולוט הרימה לונה פארק ענקי במרכז העיר ירושלים לטובת עשרות אלפי הילדים. לייבלה שלח את השליח הקבוע לתעד ומצא שם את המפיק אלי שכטר מפקח מקרוב על דוכן האוכל. מי אמר ג'אנק פוד ולא קיבל.

ובצד השני, מוישי רוזנגרטן מנהל המגזר החרדי בכללית מחוז ירושלים נצפה בתפילת מנחה חרישית ביום כיף שערכו למצטייני עובדי כללית במחוז הירושלמי, בלונה פארק הענק.

במהלך ימי בין הזמנים, נראה גדול הזמר ישי לפידות משמח את מאות דיירי עמותת 'עלי שיח' שבראשות הרב חיים פרקל, שהשתתפו במחנה הנופש השנתי שנערך בכפר סבא.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר לרגל שמחת נישואי נכדו השבוע בן לבנו מוטי אייכלר שנערכה באשדוד.

ברכת מזל טוב לשמעון גרינוולד משב"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא ארה"ב, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לפרשן ועורך הדין אבי בלום, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בשעה טובה ומוצלחת באולמי קונקורד ועל פי ה'תו השמח'.

ברכת מזל טוב לסופר 'הדרך' שמעון ליברטי שחבק השבוע בת בשעה טובה ומוצלחת. שימען כמו שימען בחר לבשר לעם בישראל עם פסוק ייחודי מנוקד על השמחה המרגשת.

ברכת מזל טוב לעיתונאי אוריאל צייטלין שלייבל'ה עוד זוכר כנער צעיר במסדרונות רדיו קול חי. כעת אוריאל התארס, ורגע לפני ההכרזה של הטבעת ראה לייבל'ה את אוריאל ממתין לכלתו ברחבת הכותל המערבי. מרגש

ברכת מזל טוב לסגן ראש מועצת עמק לוד העסקן החב"די ר' בנימין (יאמי) ליפשיץ לרגל שמחת נישואי בנו. 

ברכת מזל טוב לשמחה אברמ'ס, האיש שלנו בעיריית ירושלים, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ולסיום, ברכת מזל טוב לבחור החשוב יוני עוז מעסקני העיר צפת ומפיק גדול בזכות עצמו, לרגל שמחת נישואיו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. בחתונה שנערכה בראש פינה השתתפו החברים הטובים לצד רבני העיר ובראשם רבי יצחק אבוחצירא.

לייבל'ה רכילות חרדית ארי קלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד