י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מכבי בפרוייקט מיוחד לבין הזמנים בטוח

"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם": לאור האסונות הרבים בטביעת ילדים ואנשים בבריכות ובים, מכבי מזכירה: שמרו על עצמכם ועל ילדיכם כדי שכולנו נחזור מבין הזמנים בריאים ושלמים # הקמפיין מצטרף לקמפיין ההסברתי של מכבי למניעת שכחת ילדים ברכב

מכבי בפרוייקט מיוחד  לבין הזמנים בטוח
ילד בים צילום: unsplash

האסונות הרבים המתרחשים מידי בין הזמנים אשר גובים ל"ע חיי אדם ברחצה בחופי הים ובבריכות, הובילו את מכבי שירותי בריאות לצאת בקמפיין הסברה  לפני שיוצאים לטיול או לרחצה בבריכות ובחופי הים. הקמפיין תחת הכותרת "כשהילדים במים לא מורידים את העיניים!" מתפרסם בימים  ברחבי הארץ.

הרב משה שלזינגר מנהל השיווק של מכבי למגזר החרדי מסביר: "לאור האסונות הרבים ראינו חובה לצאת בקמפיין הסברה על חובת הזהירות, אם זה כשהילדים במים, רחצה בחוף מוכרז או לא, להישמר ולהיזהר בכל יציאה".

הקמפיין לבין הזמנים בטוח מצטרף לקמפיין הסברתי נוסף של מכבי שירותי בריאות למניעת שכחת ילדים ברכב, אשר מידי שנה תופעה זו חוזרת על עצמה וגורמת לפגיעות בנפש ר"ל. לקראת החודשים החמים, יזמה מכבי שירותי בריאות מהלך הסברתי נרחב בקהילה להעלאת המודעות ולמניעת שכחת ילדים ותינוקות ברכב, הנערך זו השנה הרביעית ברציפות.

תופעת שכחת הילדים ברכב בימות הקיץ הינה סכנת חיים של ממש, המתרחשת לרוב בזמן עייפות של ההורה, מתח נפשי או שינוי בשגרת הנסיעה. במצבים אלו ההורה מרוכז בשינוי ובמשימה שלפניו, ועלול ח"ו לשכוח כי ברכב יושב ילד שצריך להגיע למסגרת הלימודית. התופעה יכולה לקרות לכל אחד, א"א להגיד "לי זה לא יקרה" , וכדאי לזכור ולהקפיד על הרגלים חיוניים שיכולים למנוע את האסון הבא ל"ע.

הכלל הראשון הוא לוודא שביציאה אכן הרכב ריק מנוסעים. אך מנגד, כחלק בטיפול בהסחת הדעת, ההנחיה הרצויה ביותר היא בכלל להימנע מדיבור בנייד בעת נסיעה, אשר הוכח כמקור ראשי להסחת דעת. עצה יעילה נוספת היא השארת החפצים האישיים במושב האחורי כמו תיק, ארנק והכי חשוב המכשיר הנייד, שכן בלעדיו אנו תמיד חשים כי משהו חסר לנו. כמו כן חשוב לתכנן את הנסיעה  מראש, כולל תזכורת קבועה לפני תחילת הנסיעה בעת ההגעה למקום היעד.

 "בימים החמים הילדים וההורים יוצאים משגרת יומם, שאינה פוסחת על הרגלי הנסיעה השוטפים. כארגון בריאות מוביל, רואה מכבי חובה ראשונה במעלה לקיים מערך הסברה מקצועי, שיעורר מודעות ויביא לשינוי אמיתי על מנת שהיקרים לנו יהיו בטוחים, ושנעבור את הקיץ בבריאות טובה ובשלום".

אסון טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד