י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לשכה ומזכירה

נפל החוק לחיזוק מעמדם של חברי האופוזיציה ברשויות המקומיות

הממשלה הפילה את הצעת החוק של חבר הכנסת שלמה קרעי שמעניקה סמכויות נוספות לחברי המועצה מהאופוזיציה ברשויות המקומיות | קרעי: "זו ממשלת שחיתות שדואגת רק לעצמה ולמקורביה"

נפל החוק לחיזוק מעמדם של חברי האופוזיציה ברשויות המקומיות
שלמה קרעי צילום: Hadas Parush/Flash90

הממשלה הפילה היום (חמישי) את הצעת החוק לחיזוק מעמד חברי המועצה ברשויות המקומיות של חה"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד). חוק זה אמור היה להרחיב את זכות העיון המוקנית לחבר מועצה כך שתעוגן בחוק. כלומר, חבר מועצה יהיה זכאי לעיין במסמכים של העירייה ושל תאגידים עירוניים, לומר את חוות דעתו ולמתוח ביקורת בעת הצורך.

כיום, חברי המועצה נתקלים בחומה בצורה המונעת מהם מלעשות את עבודתם ולבקר את הקואליציה. החוק שנפל לא העניק לחברי המועצה כוח בלתי מוגבל, אולם העניק להם את הכלים המינימליים עבור שירות הציבור.

כמו כן, בכדי למנוע את שחיקת יכולת הבקרה של חברי האופוזיציה, הוצע להגן על מעמדו של יו"ר האופוזיציה ולהעניק לו כלים שיאפשרו הבעת הסתייגות מפעילות הראשית והבעת ביקורת.

בנוסף, הוצע לספק ליו"ר האופוזיציה לשכה לקבלת קהל ושרותי מזכירות בכדי שיוכלו לשרת את הציבור שבחר בהם הראשונות המקומיות.

חבר הכנסת, שלמה קרעי, מסר לאחר הפלת החוק: "ממשלת ההונאה הזו, שבה יושבים צבועים שמחשיבים עצמם לאבירי השקיפות, הדמוקרטיה והטוהר, הפילה אתמול את הצעת החוק שלי לחיזוק חברי המועצות ברשויות המקומיות. זו ממשלת שחיתות שדואגת רק לעצמה ולמקורביה עם שרים בלי תיק ועשרות נורבגים בלי עבודה".

"מדובר בהצעה חשובה ופשוטה שנותנת לחברי המועצה כלים מינימליים כמו גישה למידע, ייעוץ משפטי, לשכה ליו"ר האופוזיציה וכדומה, כדי לאפשר להם לשרת את הציבור ששלח אותם", מסר קרעי וציין: "חברי מועצות עובדים בהתנדבות מלאה ואם החוק היה עובר בטרומית, היינו דנים גם בנושא תגמול כספי על השתתפות בישיבות".

שלמה קרעי רשויות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד