י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בגלל חוסר אכיפה

אלרעי-פרייס מזהירה: מדינות רבות בדרך לרשימת האסורות

ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה כי "אם ממשיכים במודל הנוכחי, יוון בולגריה ואיחוד האמירויות ייכנסו בשבוע הבא לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבי שהיציאה אליהן אסורה; איטליה וצרפת ייכנסו לאזהרת מסע חמורה". רק 10% מהחוזרים מחו"ל עורכים את הבדיקה השנייה ביום השביעי לחזרתם

אלרעי-פרייס מזהירה: מדינות רבות בדרך לרשימת האסורות
נתב"ג בקורונה צילום: ישי ירושלמי

ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה היום (חמישי) בדיון בוועדת החוקה כי "אם ממשיכים במודל הנוכחי, יוון בולגריה ואיחוד האמירויות ייכנסו בשבוע הבא לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבי שהיציאה אליהן אסורה; איטליה וצרפת ייכנסו לאזהרת מסע חמורה".

הדיון התקיים כשברקע הנתון של משרד הבריאות, כי רק 10% מהחוזרים מחו"ל עורכים את הבדיקה השנייה ביום השביעי לחזרתם.

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב שאל האם נכון להמשיך להרחיב את מספר המדינות לפי המודל הישן.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה כי "המחשבה שנצליח להביא מודל מעודכן תוך יומיומיים לא נכונה".

לדבריה, "יש כל מיני מודלים לבדיקות במקום הבידוד, גם את זה אנחנו מנסים לבחון. רק 10% מקרב החוזרים עושים את הבדיקה ביום השביעי אז אם אנחנו בונים מודלים שמבוססים על זה שאנשים יעשו בדיקות בתדירות מסוימת, ורובם לא עושים, ואין כ"כ אכיפה, ולכן צריך כרגע להמשיך עם המודל הקיים. אנחנו מבינים את הבעייתיות בהתנהלות הזאת, שרק נכנסות עוד ועוד מדינות בסיכון מרבי, אני אומרת בצורה הכי כנה הרבה מדינות אמורות להיכנס בשבוע הבא".

עוד אמרה אלרעי פרייס: "בטורקיה המספר עובר את הרף של מעל 50 לחודש ונכנסו 131 חולים ורואים שזה פשוט הולך ועולה חלק מהעלייה נובע מכך שאנשים נכנסו לשם הרבה אז גם חזרו הרבה חולים. אם נישאר באותו המודל אז הרבה מאוד מדינות יעברו למצב של סיכון מרבי בגלל התחלואה שחוזרת אלינו".

שרון אלרעי פרייס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד