ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נכנסו לתוקף

ועדת החוקה קיצרה באופן משמעותי את תוקף תקנות התו הירוק

ועדת החוקה בראשות ח"כ גלעד קריב קיצרה ב-18 ימים את תוקף תקנות התו הירוק שנכנסו היום לתוקף. כמו כן, אישרה ועדת החוקה שורת תקנות קורונה, ובהן כניסתו לתוקף של התו הירוק ושל ארבע מדינות לרשימת המדינות בסיכון מרבי

ועדת החוקה קיצרה באופן משמעותי את תוקף תקנות התו הירוק
יו"ר ועדת חוקה, ח"כ גלעד קריב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תקנות התו הירוק נכנסו היום (חמישי) לתוקף בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה. התקנות, שהונהגו עם פרוץ המגפה והוסרו בתחילת חודש שעבר, מגבילות את הכניסה למקומות הומי אדם למחוסנים ולמחלימים מנגיף הקורונה, או למי שמחזיק בבדיקת קורונה שלילית.

ועדת החוקה קיצרה משמעותית את תוקף תקנות התו הירוק שנכנס היום (חמישי) לתוקף ב-18 ימים (עד ה-7.8 במקום ה-25.8) ואת תקנות הגבלות היציאה למדינות בסיכון מרבי קיצרה ב-3 ימים (עד ה-9.8 במקום עד ה-12.8)

כמו כן, אישרה ועדת החוקה שורת תקנות קורונה, ובהן כניסתו לתוקף של התו הירוק ושל ארבע מדינות לרשימת המדינות בסיכון מרבי שהיציאה אליהן נאסרה, תוך קיצור תוקף התקנות

התו חל במתחמים פתוחים וסגורים שבהם יותר ממאה איש, והכניסה אליהם תתאפשר בהצגת תעודת מתחסן, תעודת מחלים או בדיקה שלילית בתוקף. התקנות אינן חלות על ילדים עד גיל 12. הוא חל באירועי תרבות וספורט, מלונות ואטרקציות תיירותיות, חדרי כושר, מסעדות, בתי קפה, חדרי אוכל, כנסים ובתי כנסת.

עד 8 באוגוסט יהיה אפשר לבצע בלא תשלום בדיקת PCR, שתוקפה 72 שעות, כדי להיכנס למקומות אלו. לאחר מכן, יהיה אפשר להשתמש רק בבדיקה מהירה שתוקפה 24 שעות, והיא תהיה כרוכה בתשלום. בבתי מלון יהיה אפשר להציג בדיקת PCR גם לאחר 8 באוגוסט, או לבצע בדיקה מהירה בכל 24 שעות.

הסיבה לקיצור תוקף התקנות היא משום שכל מערך הבדיקות המהירות כרוך בתשלום וכי לא ניתן לערוך השוואות בין ילדים המגיעים ממשפחות שיכולות להרשות לעצמן את תשלום הבדיקות למשפחות שאינן יכולות.

היו"ר ח"כ גלעד קריב החליט על קיצור תוקף התקנות בעקבות הצהרת ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס על כוונת הממשלה לגבש מודל חדש להגבלת היציאה מהארץ; ביחס לקיצור תקנות התו הירוק והתו השמח אמר כי לא יאריך את תוקף התקנות מעבר ל-7.8 שכן למחרת משתנה משטר הבדיקות לבדיקות מהירות ויש לייצר ודאות: "על המדינה לתת תשובות מי מממן את הבדיקות המהירות; לא ייתכן שבמקום לאפשר לילדי ישראל קיץ של הפגה אחרי תקופה כה קשה, מעמיקים פערים בין משפחות שידם משגת לאלו שידם אינה משגת", אמר קריב.

עוד הוסיף קריב ואמר: "קיצור התקנות עד ל-7.8 יוביל לכך שבעוד כשבוע נקבל עדכונים לגבי מודל הגבלת היציאה וכן לתשובות מוסמכות על עבודת ועדת החריגים. אני מתכוון לבוא בדברים עם השרים ורה"מ. מכיוון שבשבוע הבא ייכנס לפיילוט ההסכמות על המדינות שיש בחזרה מהן חובת בידוד, וההגבלות מסתיימות ב-12.8 ושוקדים על מתווה חדש, את התקנות להגבלה על יציאה למדינות נעמיד בתוקף עד ה-9.8".

התקנות שאושרו:

1. תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש: הגבלת היציאה מישראל)
הוספת גיאורגיה, תורכיה, קפריסין ובריטניה לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבי שהיציאה אליהן נאסרה- תוקפן קוצר בשלושה ימים עד ל-9.8*

2. תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש, הארכת חובת הבדיקה בכניסה לישראל. תוקפן הוארך ב-28 ימים נוספים עד ל-25.8.

3. תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש, לדוגמא: הגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי.

קורונה ועדת חוקה גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד