ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מכשול בדרך לאישור התקציב

בשיחות סגורות: השר הבכיר מאיים לחולל משבר

למרות האופטימיות שמשדרים באוצר בנוגע לאישור התקציב והצעת חוק ההסדרים בשבוע הקרוב, שר הבריאות הורביץ מצנן את ההתלהבות ומאומר כי ייקח עוד זמן

בשיחות סגורות: השר הבכיר מאיים לחולל משבר
ניצן הורוביץ צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

למרות התחושה המוקדמת בממשלה כי היא תצליח בתחילת השבוע הקרוב לאשר את תקציב המדינה, נדמה שזה לא הולך להיות פשוט. שר הבריאות ניצן הורביץ אינו מרוצה מהתקציב שנקבע למשרדו ולדבריו באוצר לא מבין את המצב הקשה של מערכת הבריאות.

 "לא רואה איך סוגרים תקציב ביום ראשון, באוצר לא מבינים את המצב של מערכת הבריאות", אמר שר הבריאות ניצן הורביץ בשיחות סגורות, לפי הפרסום ב'N12'.

מוקדם יותר היום טענו במשרד האוצר כי הפערים מול השרים ושאר מפלגות קואליציה הם ברי גישור. באוצר העריכו שהתקציב והצעת חוק ההסדרים יאושרו כבר ביום ראשון הקרוב. בממשלה ידונו ביום ראשון על חוק התקציב במקביל לחוק ההסדרים - חוק המאגד תיקוני חקיקה רבים שהממשלה רואה צורך באישורם.

למרות ההסכמה המסתמנת, ייתכן שהדיונים יימשכו עד יום חמישי הבא - המועד שבו התקציב יהיה מוכרח לעבור על-ידי הממשלה. מיד אחרי שיאושרו החוקים, הם יעברו לדיונים בוועדות הכנסת עד הבאתם למליאת בחודש נובמבר.

מוקדם יותר השבוע סיכמו ראש הממשלה בנט, שר האוצר ליברמן ושר הביטחון גנץ את תקציב מערכת הביטחון במסגרת חוק התקציב. במסגרת ההסכמות הוחלט כי תקציב משרד הביטחון יעמוד בשנת 2022 על 58 מיליארד שקלים.

בצה"ל ביקשו להגדיל את תקציב הביטחון ודרשו 9 מיליארדי שקלים בנוסף ל-55 המיליארדים שאושרו בתקציב הקודם. בצבא טוענים כי תוספת התקציב תושקע בין היתר בהחזר הוצאות על מבצע שומר החומות וטיפול בנכי צה"ל.

משרד האוצר משרד הבריאות ניצן הורביץ אביגדור ליברמן תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד