ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
זו סיבת החיסון השלישי

בנט נשא הצהרה וחשף את המתחסן הראשון

ראש הממשלה בנט נשא הערב הצהרה שלישית בתוך חודש וחצי מאז נכנס לתפקידו, למרות שביקר בעניין את קודמו. בנט הסביר מדוע נחוצה המנה השלישית, תקף את הממשלה הקודמת על הסגרים שהטילה וגרמו למשבר כלכלי עצום וגם חשף מי הוא המתחסן הראשון כבר מחר | צפו בדבריו

בנט נשא הצהרה וחשף את המתחסן הראשון
נפתלי בנט בהצהרה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אחרי שביקר לפני שלושה שבועות את חבר הכנסת בנימין נתניהו, בנאום שנשא במליאת הכנסת על ריבוי ההצהרות שנשא כראש ממשלה בנושא הקורונה, נפתלי בנט נשא הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת, שלישית במספר, שבה הודיע באופן רשמי על מבצע החיסון השלישי שנפתח בבני 60 ומעלה.

ישראל בדרך להיות הראשונה בעולם שתחסן שלוש פעמים נגד קורונה - בלי אישור מה-FDA האמריקני. בהצהרה נטולת שאלות מצד התקשורת, הודיע ראש המשלה על פתיחת מבצע החיסונים בעקבות המלצת מומחי משרד הבריאות.

הוא פתח את דבריו ואמר: "אני מודיע הערב על תחילתו של המבצע לקבלת החיסון השלישי. הוא יינתן בשלב זה לבני 60 ומעלה, שעברו חמישה חודשים מאז שקיבלו את החיסון השני. תוך מספר ימים מקבלת המנה השלישית היא נכנסת לפעולה ומספקת הגנה. אני קורא למבוגרים שהתחסנו במנה השנייה - לכו להתחסן במנה השלישית. הם יגנו עליכם מתחלואה קשה וממוות".

עוד הוסיף ואמר: "לו אחזנו במדיניות הקודמת, כבר בשלב המוקדם הזה, היו מוטלים כאן סגרים ומגבלות המשתקות את כל פעילויות החיים. אבל המדיניות שלנו שונה וברורה: שמירה על החיים - לצד שגרת החיים. המטרה שלי לקיים כאן את העסקים, החינוך והתרבות, לצד הקורונה ולהימנע מסגרים ככל האפשר. הסגרים הביאו עד היום לאובדן של 200 מיליארד שקלים. תבינו, בסכום הזה אפשר היה לבנות למשל 100 בתי חולים, או להעניק חינוך חינם מגיל לידה ועד תואר ראשון לכלל ילדי ישראל - לצמיתות. הממשלה בראשותי עושה הכל כדי שמצב זה לא יחזור".

בנט חידש והודיע לציבור: "נשיא המדינה יצחק הרצוג יהיה הראשון לקבל את החיסון השלישי מחר בבוקר". וביקש: "התקשרו להורים שלכם, לסבא וסבתא שלכם, ותדאגו שהם יקבלו את החיסון השלישי בהקדם". עוד אמר: "אקח את אמי להתחסן מיד כי אני רוצה לשמור עליה".

"מטרתנו היא לשמור על מדינת ישראל פתוחה", המשיך בנט בהצהרה, "אבל צריך להבין שיש פה תחרות בין ההתחסנות לבין המגפה. אנחנו חייבים שקצב ההתחסנות ינצח את קצב המגפה. כולנו צריכים לגלות ערבות הדדית כדי לשמור האחד על השני. לכו להתחסן".

שר הבריאות ניצן הורוביץ נשא דברים אחריו ואמר: "גל התחלואה הנוכחי מציב בפנינו אתגר חדש. זן הדלתא מדבר יותר מסוכן יותר ועמיד יותר לחיסון. העלייה החדה בנתוני התחלואה למרות החיסון היא סיטואציה חדשה לנו ולעולם כולו. כעת יש לנו מטרה מאוד ברורה: לשמור על הבריאות של כל אזרחי ישראל, וגם על הכלכלה, התרבות, החינוך, על שגרת החיים ומעל הכול - להציל חיי אדם".

עוד אמר שר הבריאות: "כל דחייה נוספת של הבוסטר עלולה הייתה לגבות מאיתנו מחיר כבד בחיי אדם. קיבלנו החלטה אסטרטגית ברורה – לעשות הכול כדי להשאיר את המשק פתוח. צריך להבין: לסגרים, לאבטלה, לנזק לעסקים ולפגיעה הנפשית - גם לכל אלו יש מחיר בריאותי כבד. הממשלה הקודמת הייתה שיאנית העולם המערבי במספר הימים בהם בתי הספר היו סגורים. אנחנו רואים בפתיחת שנת הלימודים כסדרה יעד אסטרטגי. נעשה כל שניתן כדי שמערכת החינוך בכל הארץ תיפתח ותתפקד באופן מלא".

לדברי הורוביץ, "ההמלצה של ועדת החיסונים ניתנה על סמך מיטב שיקול הדעת הרפואי, ולאור המלצת אנשי המקצוע הטובים בעולם, וברוב גורף. את החיסון ניתן יהיה לקבל בקופות החולים כבר ביום ראשון הקרוב. אני שומע גם קולות שמסתייגים מהצעד הזה, ואינני מתעלם מהם. אני מדגיש כאן הערב: גם עמדות אחרות נלקחו בחשבון. חשוב להדגיש ולמנוע אי הבנות: מדובר בהחלטה רפואית מקצועית, שלקחה בחשבון את כל המידע הרפואי שנצבר בישראל ובעולם. זו אינה החלטה פוליטית. אצלנו אין שום שיקול אחר מלבד השיקול הרפואי בהחלטות מהסוג הזה".

"אנחנו לא מכריחים איש, אנחנו מסבירים, אנחנו משכנעים – אנחנו מדינה דמוקרטית. אנחנו אומרים לציבור: לצד המסכות ושמירת ההנחיות, החיסון הוא האמצעי הטוב ביותר שיש לנו לשמור על החיים של היקרים לנו ושל עצמנו. ההחלטה של אנשי המקצוע, נועדה בראש ובראשונה למנוע את התחלואה הקשה, להקטין את את מספר הנפטרים, ולהוריד את המחיר שצפוי לגבות מאיתנו המאבק בזן הדלתא". כך השר הורוביץ.

הודעתו של בנט באה בעקבות הכרעת הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות מאמש בעד הזרקת המנה השלישית של החיסון.

בתגובה לדברי בנט נמסר מ'הליכוד': "ושוב בנט עסוק בלתקוף את הממשלה הקודמת במקום לעבוד ולהציל חיים. הוא לא מוכן להשיב לשאלות עיתונאים כי אין לו תשובות לשאלות החשובות: למה במשך 6 שבועות לא הבאת את החיסון השלישי שכבר הזמין נתניהו? איך קיבלת מדינה עם 0 נדבקים ביום והבאת אותה למעל 2000? בנט - נכשלת!".

נפתלי בנט הצהרה לתקשורת חיסון שלישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד