ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
עושים שרירים למען הישגים

שני איומים חדשים על שלימות הממשלה

אחרי פגישה שהתפוצצה מול גורמים באוצר, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה מ'כחול לבן' מאיימת שלא לתמוך בתקציב המדינה - אם לא יגובש מתווה להעלאת היהודים שנותרו באתיופיה: "גם במחיר שלא אשב יותר בממשלה" | גם ב'מרצ' מודיעים שהם מגבים את שריהם בדבר האיומים שלא לתמוך בתקציב

שני איומים חדשים על שלימות הממשלה
נפתלי בנט במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לקראת ישיבת הממשלה הראשונה ביום ראשון שתעסוק בנושא תקציב המדינה, הערב (חמישי) שרה מטעם 'כחול לבן' מאיימת שלא לתמוך בתקציב המדינה, אם דרישותיה לא יענו ויתקבלו על ידי משרד האוצר.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה מאיימת שלא לתמוך בתקציב המדינה, אם לא יקודם מתווה לעלייה משמעותית של היהודים שנותרו באתיופיה, גם במידה, לטענתה, אם "יעלה" לה במחיר שהיא תצטרך לעזוב את הממשלה.

"‏אני לעולם לא אתן שימשיכו להתעלל ביוצאי אתיופיה ולהפקיר אותם בתחתית סדרי העדיפויות של הממשלה", צייצה השרה תמנו-שטה, הנמנית על העדה האתיופית. "הממתינים עשרות שנים לעלייה מאתיופיה ובני משפחותיהם בארץ סבלו די והותר".

"אתנגד לתקציב שלא יקדם את עלייתם באופן משמעותי גם במחיר שלא אשב יותר בממשלה ואחזור לכנסת להצביע נגד הפקרתם", הודיעה.

גם בהנהלת 'מרצ' הרשמית הודיעו הערב כי יעמדו מאחורי שריהם באיומים שלהם שלא לתמוך בתקציב, כשהמאיים העיקרי הוא יו"ר המפלגה ושר הבריאות ניצן הורביץ, שמתנה את תמיכתו בהגדלת תקציב מערכת הבריאות.

"הנהלת 'מרצ' מגבה את שרי המפלגה במאבקם והעמידה מול האוצר על התקציב וההגדלה של התקציב במשרד הבריאות והגנת הסביבה", נמסר מטעם המפלגה. "הנהלה מייפה את כוחם של השרים להצביע במידת הצורך נגד הצעת תקציב".

'הנהלת מרצ קובעת כי מרצ לא תוותר על מה שנקבע בהסכמים הקואליציוניים ובקווי היסוד של הממשלה וכי התקציב הוא נקודת מבחן קריטית לשותפות הקואליציונית", הוסיפו.

ואם ראשי הממשלה לא מסתפקים בצרות האלו, 'מרצ', חברי כנסת מ'העבודה' וחברי כנסת מ'כחול לבן' דורשים לשנות את רפורמת החקלאות, שפוגעת בעיקר בבייס הפוליטי שלהם.

מרצ פנינה תמנו שטה תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד