ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
העיתונות בצל 'בין הזמנים'

מה עדיף, טנק עוצמתי או איור של בחורי ישיבה?

הסיקור השבועי של 'בחדרי חרדים' על שערי המגזינים השבועיים בתקשורת החרדית. והשבוע, העורכים, בארה"ב ובישראל, שוב התלבטו מה יהיה הסיקור המועדף, בין הזמנים או אירועים אחרים?

מה עדיף, טנק עוצמתי או איור של בחורי ישיבה?
ביקורת שערי השבועונים צילום: עיבוד 'בחדרי חרדים'

גם השבוע, למרות ימי 'בין הזמנים', בהם כולם שקועים בחופשה ובבילויים עם בני המשפחה - 'בחדרי חרדים' מביא סקירה קצרה על שערי המגזינים של המגזר החרדי.

כדי לא להטריד את הקוראים הנמצאים בעיצומם של ימי החופשה, נעשה זאת בקצרה ונציג את מסקנותינו לאחר מבט מעמיק על השערים השונים.

אפשר לקבוע כי השער של עיתון 'משפחה' הכי בולט, גם מבחינת תחום הסיקור וגם מבחינת היופי שבשער. למרות שב'הדרך' גם הביאו שער בולט, אך לפעמים, ענייני השעה גוברים על עניינים בוערים מלפני 15 שנה.

עיתון 'בקהילה' הביא גם הוא שער יצירתי, אך היצירתיות המוגברת איננה מיטיבה עם השער; הגודל של האובייקטים באיור, מקנה לשער תדמית של מגזין תורני או לחלופין, שבועון לילדי תשב"ר.

בגזרת 'מגזיני הבחצרות' בישראל יש ביטוי הולם לסעודות ההודאה בסקולען, בארה"ב ובישראל, שהעסיקו את המגזר החסידי כולו במהלך השבוע האחרון. בעוד 'העולם החרדי' נתן ביטוי לאירוע בישראל, 'הציבור החרדי' נתן סיקור בשער לאירוע בארה"ב. 'הציבור החרדי' גם הביא בכותרת מספר תמונות מיוחדות, ביניהן, המבחן של צעירי הצאן אצל שר התורה וה'פדיון הבן' בחצר סערט ויז'ניץ.

גם המגזין המוביל 'די וואך' מביא בשער את האירוע הכי מדובר בניו יורק החרדית - סעודת ההודאה הגדולה בסקולען, שהתיעודים ממנה הציפו את הרשתות החרדיות במהלך השבוע האחרון. ו'די וואך', כמו שרק הוא יודע, הביא את זה בקלאסה הכי מהודרת שיש. לעומתו, 'א בליק' עדיין ממשיך בקו של סיקור 'בין הזמנים' ותמונות מהרי ה'קאנטרי'. אינני מתיימר להכריע מה יותר העסיק השבוע את יהדות ארה"ב, אבל סביר להניח כי לשנות סיקור מדי שבוע, ולהבליט אירועים עם אלפי משתתפים, יכול רק להיטיב עם הרייטינג.

 

ביקורת שבועונים תקשורת חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד