כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אומר ועושה: רק 40 מוזמנים בבר-מצוה של נכד האדמו"ר

שמחת בר המצווה לנכד האדמו"ר מסאטמר תצויין בארוע צנוע, לפי הכללים אותם תיקן - המגבילים את חגיגות בר המצוה ל-40 איש • למחרת יתפלל האדמו"ר עם כיתה ט'

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



בר-מצוה בסאטמר - הפעם בקטן: שמחת הבר מצוה לנכד האדמו"ר מסאטמאר שתתקיים הערב, תישא אופי שונה וחריג ממה שהיה מקובל עד כה - והאירוע יהיה צנוע וקטן.

למרות שכבר חלפו שש שנים מאז שהגה"צ אב"ד סאטמאר ווילאמסבורג, בנו בכורו של האדמו"ר מסאטמאר, חגג את שמחת הבר מצווה האחרונה לבנו, הרי שחרף ההתרגשות והשמחה, המאורע יהיה צנוע ומאופק לחלוטין.

העילה לכך, היא 'תקנות הבר מצוה' שהנהיגו בסאטמר, ולפיהן לא מזמינים לסעודת בר מצוה, יותר מ-40 איש. ומה שנקבע לציבור החסידים, תקף גם לבני משפחת האדמו"ר. לפיכך, לשמחת בר מצוה של נכד האדמו"ר, שתיחגג בהיכל בית המדרש הגדול בווילאמסבורג, לא הזמינו לסעודה אלא רק 40 בני משפחה הקרובים. יתר הציבור והאורחים שיבואו לשמחה, בהם גם חברי כיתתו של נער הבר מצוה, יתכבדו רק בשתיית 'לחיים' וכיבוד קל.

בבר מצוה ישתתף כצפוי, גם הסבא הגדול האדמו"ר מסאטמר, שישא דברים לכבוד השמחה. למחרת, יתפלל האדמו"ר בת"ת סאטמאר בויליאמסבורג, שם יניח תפילין לנכדו ויתפלל עם תלמידי כיתה ט', שם לומד הנער.
סאטמר תקנות בר מצווה דוגמה חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד