ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

בבעלזא יחגגו היום: בר מצוה לנכד השלישי

חסידות בעלזא תחגוג היום בר-מצוה לנכד השלישי של האדמו"ר - החתן אלימלך נתן נטע רוקח • מדוע חוגגים הפעם בהיכל 'אגרוייסע שטוב' ולא באוהל ענק? ואיזה שיר הלחין החתן?

החתן אלימלך נתן נטע רוקח במוצ"ש האחרון
החתן אלימלך נתן נטע רוקח במוצ"ש האחרון



חסידות בעלזא תחגוג היום (ד) את שמחת הבר-מצוה לנכדו של האדמו"ר מבעלזא, בן לבנו יחידו, הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח - החתן אלימלך נתן נטע רוקח.

זו הפעם השלישית שבבעלזא חוגגים בר מצווה לנכד של האדמו"ר, אלא שהפעם - בעקבות החתונה הגדולה של הנכד הבכור, שתיערך בחודש סיון הקרוב - הבר-מצוה תיערך שלא כקודמותיה באוהל ענק ברחבת המרכז העולמי, אלא בהיכל 'אגרוייסע שטוב' בקרית החסידות בירושלים.

סיבה נוספת לעריכת הבר-מצוה במתכונת רגילה היא: התאריך המדויק של הבר-מצוה חל בשבת הקרובה - שבת זכור, ובמוצ"ש יחול ליל פורים. בשל כך, שמחת הבר מצוה הוקדמה להיום, יום רביעי, שכן ביום חמישי חל תענית אסתר מוקדם.

לרגל השמחה הולחנו מספר שירים חדשים. בין הלחנים החדשים: 'וראה בנים לבניך' של המלחין לבית בעלזא הרב שלמה קאליש, לחן נוסף הוא של הגאון רבי פנחס פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא על המילים 'בואו שעריו בתודה'.

גם חתן הבר מצוה עצמו הלחין שיר על המילים 'אספרה אל חוק'.

לרגל השמחה יגיעו חסידים מארה"ב ואירופה, שישארו לחג הפורים לשהות במחיצת האדמו"ר.

בערב השבת האחרונה נכנס החתן לחדר סבו האדמו"ר שחבש לראשו את ה'קולפיק', כנהוג.

מעמד הנחת תפילין לחתן הבר-מצוה יערך היום בשעות הבוקר בהיכל בית המדרש הגדול - כשתלמידי הישיבות של החסידות ישארו בישיבות, בשל הוראת האדמו"ר שלא לבטלם מסדר הלימודים.

שמחת הבר-מצווה תיערך בשעות הערב. אל כל ריכוזי החסידות יועברו שידורים חיים באמצעות מערכת 'מראות הקודש' - בעלזא.
אלימלך נתן נטע רוקח בר מצוה בעלזא חסידים קולפיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד