ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

נתניהו ולבני שותפים • "האחדות יותר חשובה"

ציפי לבני וראש הממשלה קיימו מסיבת עיתונאים משותפת, בה הודיעו על כניסת 'התנועה' לקואליציה • לבני תקבל את המשפטים, פרץ את הגנת הסביבה ומצנע ראשות ועדה

נתניהו ולבני במסיבת העיתונאים. צילום: פלאש 90
נתניהו ולבני במסיבת העיתונאים. צילום: פלאש 90



הסנונית הראשונה בממשלת נתניהו - מפתיעה למדי: הערב (ג) בשעה 20:00 התקיימה מסיבת עיתונאים, בה השתתפו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר 'התנועה' ציפי לבני.

השניים הודיעו על כניסתה של מפלגת 'התנועה' לקואליציית נתניהו, כאשר לבני תכהן בתפקיד שרת המשפטים, עמיר פרץ יכהן כשר להגנת הסביבה, ועמרם מצנע יקבל ראשות וועדה.

"מדינת ישראל זקוקה כעת לממשלת אחדות ואנחנו עושים את הצעד הראשון. חתמנו הסכם עם התנועה של ציפי לבני. מדינת ישראל עומדת כעת בפני אתגרים עצומים וחלקם חסרי תקדים. האיומים מאירן, סוריה וחיזבאללה אינם נעצרים לרגע. כדי לתת מענה לאיומים הללו אנחנו צריכים ממשלה רחבה ויציבה שתאחד את העם.

"בנוסף למחויבות לביטחון עלינו לעשות כל מאמץ לקדם תהליך שלום. כדי לעמוד באתגרים מבית – בהם השוויון בנטל – חייבים לאחד כוחות, לחפש את המשותף ולא את המפריד. זה מה שאני ולבני עושים היום. שנינו יודעים שצריך לשים בצד את המחלוקות והיריבויות, ולשלב כוחות למען המדינה. לבני תהיה שרת המשפטים היא תהיה שותפה לקיים תהליך מדיני", אמר נתניהו.

לבני אמרה: "התחייבנו במערכת הבחירות להסדר מדיני. המחויבות והאמון שנתנו בנו הובילו לשותפות שאתם רואים כאן היום, שהבשילה לאחר שקיימנו בינינו שיחות. קיבלתי את הסמכויות המתאימות להיות הנושאת ונותנת במטרה להגיע לסיום הסכסוך. זה הנושא במרכז חיינו כי זאת המציאות שלנו.

"יש לנו היסטוריה של יריבויות ומשקעים. אני ביקרתי את התנהלותו של נתניהו בארבע השנים האחרונות - אך מאז ניהלנו שיחות ארוכות והגענו להבנות. צריך ליזום את התהליכים החשובים לישראל. אני גאה להיות שרת המשפטים כי אני מאמינה שיש לשמור על ערכי הדמוקרטיה ועל האיזון בין ישראל יהודית ודמוקרטית", הוסיפה.

על פי טיוטת ההסכם, תקבל לבני הסמכה לנהל את המשא ומתן מול הפלשתינים, ובנוסף תהיה חברה בקבינט שיעסוק בתהליך השלום ויכלול גם את ראש הממשלה, שר החוץ ושר הביטחון.

ח״כ אריה דרעי שוחח הערב עם ח״כ ציפי ליבני וברך אותה על הצטרפותה לממשלת נתניהו. לבני הודתה על הברכות ואמרה שהיא מצפה שש״ס תחתום גם היא בימים הקרובים.

דרעי: ״ציפי ליבני בודאי תתרום רבות מניסיונה למען האתגרים העומדים לפנינו, מדינת ישראל זקוקה היום לממשלה שתאחד בין חלקי העם ולא תגרום למחלוקות ולשיח של פסילת האחר״.
קואליציה לבני התנועה משפטים הגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד