י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אטימות חברתית

הממשלה יוזמת ביטול הנחות בתחבורה הציבורית

בחוק ההסדרים שגיבש לאחרונה משרד האוצר, מופיעות גזירות כלכליות חדשות כשהנפגעים העיקריים הם הציבור החרדי והשכבות החלשות | והפעם: "גזירת הרב-קו"

הממשלה יוזמת ביטול הנחות בתחבורה הציבורית
חרדים עולים על אוטובוס בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשלת האטימות החברתית, ממשיכה ברדיפה אכזרית וחסרת חמלה כנגד השכבות החלשות והמשפחות ברוכות הילדים, ובפרט כנגד הציבור החרדי. כעת מתברר כי בחוק ההסדרים שגיבש משרד האוצר, תחת אביגדור ליברמן, נוספו עוד צעדים שיפגעו כלכלית בעיקר בציבור החרדי ובחלשים, והפעם בתחום התחבורה הציבורית.

מדובר בכמה צעדים, לרבות ביטול הנחת ערך צבור ברב קו, וכן ביטול של הסדרי חודשי חופשי דווקא בערים חרדיות. במסגרת הרפורמה שתשנה את שיטת התעריפים והתשלומים ברב-קו, יבוטלו הסדרים היסטוריים ובהם חופשי שנתי לנוער של מודיעין עילית וחופשי חודשי לנוער ביתר עילית, שהיו נהוגים במשך שנים רבות, ונועדו להקל על משפחות ברוכות ילדים, שהן המשתמשות העיקריות בתחבורה הציבורית בהיקף נרחב ויומיומי, ובפרט בערים אלו בהן מספר הילדים ובני הנוער הינו גבוה מאוד.

בנוסף, כאמור תבוטל הנחת ערך צבור בכרטיס הרב קו, העומדת על שיעור של 20%, צעד שגם הוא יפגע משמעותית במשתמשי התחבורה הציבורית.

ח"כ יואב בן צור הגיב: "ליברמן ממשיך לרמוס את אזרחי ישראל ולפגוע באוכלוסיות המוחלשות. זוהי ממשלה אכזרית, מנותקת, שכל מהותה לסחוט את הציבור בשביל הכספים הקואליציוניים. במקום שנבחרי הציבור ישרתו את האזרחים, האזרחים צריכים לשרת את מנעמי השלטון של פוליטיקאים, דיקטטורה במיטיבה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי תקף בתגובה: "פעם אחר פעם בוחרים קרבניטי 'ממשלת הריפוי' להתעלל באכזריות בשכבות החלשות אשר אין לאל ידם לסיים את החודש. אכזריות רוחבית זו גם תפגע בעידוד אזרחים להשתמש בתחבורה ציבורית עובדה אשר תגביר את הפקקים הבלתי נסבלים גם כך בכבישי ישראל. לאן נאלמו דום אותם חברי כנסת ושרים מהשמאל? היכן החמלה כאשר כל דקה אנו מדווחים על מכה חדשה בחסות ממשלת "האחדות והריפוי" ו'התו השמח'?".

תחבורה ציבורית משרד האוצר גזירות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד