י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

באמצע הטיול: המשפחה מצאה אוח עיטי והצילה אותו • צפו

משפחה שהייתה בטיול בנחל ג'ילבון הבחינה באוח עיטי במצוקה והזמינה פקח שיסייע בהצלתו. הוא הובהל לבית החולים לחיות בר, ולאחר שעבר טיפול רפואי הוא שוחרר לטבע • צפו

באמצע הטיול: המשפחה מצאה אוח עיטי והצילה אותו • צפו
הצלת האוח עיטי ושחרורו צילום: רט''ג

משפחה שהייתה בטיול בנחל גילבון זיהתה אוח עיטי צעיר במצוקה, המשפחה ראתה את האוח לאחר שעורבים מנקרים אותו והוא על הקרקע ללא יכולת לזוז. המשפחה לא יכלה להשאר אדישה ויצרה קשר עם מוקד רשות הטבע והגנים.

שחרור האוח עיטי - קרדיט גלעד גיא Naturewolf.

אוריה ואזנה, פקח רשות הטבע והגנים: ״הגעתי ואספתי אותו במעיל שהיה לי ברכב. הוא היה נראה מיובש וחלש. באמצעות מתנדב חיבולס של רשות הטבע והגנים האוח הועבר לבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי שם נבדק והובחן שהוא חלש ומיובש ללא שברים. לאחר טיפול בבית החולים לחיות בר הוא שוחרר אמש בלילה ביחד עם המשפחות שמצאו אותו בטיול והילדים המרותקים ששמרו על שקט עד שעף למרחב שבו ידוע לנו שיש קינון בשמורה בתקווה שימצא את קרוביו״.

האוח העיטי הוא מין אוח שתפוצתו העיקרית היא באירופה ובאסיה והוא דורס הלילה הגדול ביותר בישראל. כמו מרבית העופות הדורסים הגורמים המאיימים על אוכלוסייתו הם התחשמלויות, הרעלות, ציד וחמיסת קינים, הרס ושינוי בתי הגידול. מזונו של האוח מגוון ואינו בוחל כמעט בשום טרף. בין היתר הוא צד ארנבים, צבים, עופות קטנים וקיפודים.

ירון שלף אב המשפחה המטיילת ממרום גולן מספר: ״באמצע טיול ראינו אוח עיטי עם עורבים מעליו נראה שהוא זקוק לעזרה. לקחנו אותו איתנו התקשרתי למוקד רשות הטבע והגנים, אני מסתובב הרבה בשטח ידעתי שזה אוח עיטי ולכן חשוב שנעביר אותו לטיפול באופן מהיר. הילדים היו בהתרגשות אדירה ורצון להציל אותו. הוא נראה מאוד חלש התחושה הייתה שפגשנו אותו דקות לפני מותו.

לפני שהוא עף הוא הביט בילדים כאילו אמר להם תודה ועף לדרכו. הילדים היו עייפים אבל הצליחו להחזיק מעמד עד לשחרור שהיה אמש ב22:00 בלילה. אני שמח מאוד שהצלחנו להציל אותו״

עוף שחרור תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד