י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יש שריפה, לעשות סימן"

תיעוד: כך חולצו המתרחצים שנקלעו לאש בכנרת

ביום שלישי פרצו שלוש שריפות גדולות במקביל ובאזור הכנרת ויותר מ-30 מטיילים פונו על ידי השיטור הימי באמצעות כלי שייט משטרתיים ואזרחיים. כעת מפרסמת המשטרה את התיעוד מהחילוץ

תיעוד: כך חולצו המתרחצים שנקלעו לאש בכנרת
סירת חילוץ משטרתית צילום: דוברות המשטרה

כוחות משטרה פעלו בשבוע האחרון בשורה של שריפות שפרצו באזור הצפון. שיאם של האירועים, היה ביום שלישי כאשר שלוש שריפות גדולות פרצו במקביל ובאזור הכנרת חולצו יותר מ-30 מטיילים על ידי השיטור הימי באמצעות כלי שייט משטרתיים ואזרחיים.

היום (שישי) מפרסמת המשטרה תיעוד מפינוי המטיילים. בתיעוד, נראים השוטרים כורזים למתרחצים לרדת אל המים ולהתקרב לעבר סירת המשטרה. "כאן סירת משטרה", נשמע השוטר אומר, "אם יש כאן אנשים אני מבקש נא לעשות סימן שנוכל לחלץ אתכם, יש פה שריפה שמתחוללת במקום אנחנו צריכים לצאת החוצה".

במשטרה מציינים כי בימים הקרובים צפויה עלייה נוספת בטמפרטורות, ולצד משטר הרוחות, במשטרה נערכים לקראת אירועי קיצון נוספים.

נוסף לכך, לקראת סוף השבוע והמשך תקופת בין הזמנים – צפויים להגיע המוני מטיילים לאזור הצפון בכלל ולאזור הכנרת בפרט.

בשל כך, מדגישים במשטרה כמה נקודות חשובות לציבור בנושא מזג האוויר: יש לעקוב אחר תחזית מזג האוויר ולהיערך בהתאם, יש להימנע מהבערת אש בימי שרב ורוחות ולהדליק מנגלים במקומות המותרים ובאופן בטיחותי בלבד ואין להשאיר אש דולקת או גחלים דולקים ללא השגחה, בימים של תנאי שרב ורוחות, אין לבצע שריפות יזומות מכל סוג.

בנוסף, במשטרה שבים ומדגישים לציבור כמה נקודות בנושא הכנרת: אין להיכנס למים על גבי אמצעי ציפה: אבובים, סירות גומי או מזרוני ים עקב סכנת היסחפות, מומלץ להשאיר בחוף חבר צופה עם טלפון למקרה של מצוקה, לעוסקים בספורט ימי (סירות, גלשנים, מצנחים, אופנועים וכו') - במשך הפעילות יש להיות חגורים בחגורת הצלה-אמצעי מציל חיים. למפליגים באגם הכנרת - יש להצטייד בטלפון נייד בשהייה ממושכת ובכל בעיה או סכנה יש לדווח בהקדם האפשרי למוקד 100 של המשטרה.

חילוץ בכנרת שריפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד