ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ליד ציון סנגורן של ישראל

הרבי ספד ואמר קדיש בהלוויית הבחורים שנהרגו באסון התרסקות המטוס

לאחר הלוויה בקולומיאה, נערכה אמש הלוויה בברדיטשוב לשלושת הבחורים שנהרגו באסון המטוס הקל שהתרסק מעל הרי הקרפטים באוקראינה, הלוויה בהשתתפות הרבי מתולדות אברהם יצחק. השלושה יובאו לקבורה לפני שבת בארה"ב ולונדון • צפו בתיעוד ממסע הלוויה

הרבי ספד ואמר קדיש בהלוויית הבחורים שנהרגו באסון התרסקות המטוס
הלווית הבחורים בברדיטשוב צילום: באדיבות המצלם

ארונתיהם של שלושת הבחורים שנהרגו בהתרסקות המטוס בהרי הקרפטים באוקראינה הובאו לקרית ברדיטשוב באוקראינה סמוך לציונו של סנגורן של ישראל רבי לוי יצחק מברדיטשוב זיע"א, שם שוהה האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, שספד ואמר קדיש אחר מיטתם. 

מדובר בשלושת הבחורים החתן עמרם פרומוביץ' ז"ל, הבחור אליעזר בריל ז"ל והבחור ישראל צבי (הרשי) וייס ז"ל שנהרגו ל"ע באסון המטוס הקל בקרפטים.

הבחור הרשי וייס ז"ל, בנו של הרה"ח ר' משה וייס, מחסידי תולדות אברהם יצחק, המקורב לאדמו"ר ומשמש בעל אכסניא של שליחי המוסדות בגולדרס גרין לונדון, וכן הבחור הערשי שלמד בירושלים היה מסתופף בחצר החסידות במאה שערים בתפילות ובטישים. 

הרבי נשא דברי פרידה וחיזוק קצרים בעקבות השבר הגדול ואמר קדיש לאחר מכן לפני צאת הארונות לשדה התעופה בקייב. 

הרב הראשי לאוקראינה הרב יעקב דוב בלייך יחד עם רבה של קייב הרב אסמן עמלו קשות יחד עם "מתעסקים" מארה"ב לדאוג להטסת הגופות.

העסקן הרב הלל כהן מהצלה אוקראינה, שטיפל במקרה הנורא מאז היוודע האסון, אומר ל'בחדרי חרדים': "זה דבר לא פשוט, נסעתי מרחק של 11 שעות כל צד בשביל לדאוג להביאם לקבורה לקבר ישראל, כל הלוויה גם בקולומיאה וגם בברדיטשוב הייתה קורעת כל לב". 

עוד מספר כהן: "לאחר הלוויה בברדיטשוב הם הובאו לאחסון מכס בשדה תעופה בוריספול בקייב לפני המראה ונכון לשעות אלו לארה"ב נוסע מטוס מטען ישיר לכאורה בשעה שלוש, מנסים להקדים. לגבי לונדון מחפשים מלווה יהודי למטוס פרטי וככל הנראה הם ימריאו עוד היום".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ארונו של הרשי ווייס ז״ל ינחת היום בסביבות השעה 17:30 באנגליה, וארונותיהם של עמרם פרומוביץ ז”ל ממונסי, ואליעזר בריל ז”ל מוילאמסבורג ינחתו בהמשך היום בארה"ב, והתקווה כי שלושתם יובאו לקבורה לפני שבת.

חיים וינגרטן ראש אג"מ זק"א מסר: "לאחר מאמצים רבים של היחידה הבינלאומית בזק"א, בשיתוף פעולה חוצה יבשות של נציגי זק״א בישראל, ארצות הברית, לונדון ואוקראינה יחד עם שליחי חב"ד באוקראינה, השגנו ויתור על נתיחה שלאחר המוות ואישור לשחרור לקבורה של גופות שלושת בחורי הישיבה שנהרגו בהתרסקות המטוס באוקראינה".

"דקות בודדות מקבלת הדיווח במוקד זק"א בישראל כבר יצא לזירה צוות מקומי של מתנדבי זק"א מאוקראינה לטפל בכבוד המת ובממצאים בזירה הקשה, גופות ההרוגים מועברות מקייב ללונדון בטיסה פרטית ומשם שניים מהם יועברו במטוס מסחרי לארצות הברית, טיסות שארגן איש החסד מנכ"ל 'Hatzolah air' מר אלי רואו שנרתם לסייע להבאת הנפטרים לקבורה במהירות האפשרית".

 

תולדות אברהם יצחק אסון התרסקות המטוס באוקראינה ברדיטשוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד