י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"השמש הקהתה את צלילותה"

כך ממשיכה איילת שקד לפעול לטובת נתניהו

בטורו השבועי בארץ מתייחס הפרשן יוסי ורטר לחוק אותו מקדם סער שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. למרות שלשכת בנט הוציאה הסתייגות, ורטר טוען כי מי שעומדת מאחורי ההתנגדות לחוק היא שרת הפנים שקד, שלדבריו משרתת בעצם את הנראטיב של יו"ר האופוזיציה

כך ממשיכה איילת שקד לפעול לטובת נתניהו
בנימין נתניהו ודוד ביטן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בטורו השבועי בעיתון 'הארץ' מתייחס הפרשן יוסי ורטר ל'חוק נתניהו' לפיו נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה, אותו מקדם במרץ שר המשפטים גדעון סער. סער עשה את הצעד הזה לאחר שקיבל אור ירוק מכיוון לשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, אך ביום שישי שעבר יצאה לפתע הודעה מטעם בכירים בימינה על כך שבנט אינו מקדם את החוק הפרסונלי נגד נתניהו. ורטר חושף כי מי שעומדת מאחורי ההודעה המסתייגת היא לא אחרת משרת הפנים שקד.

"בבוקר שישי שעבר, בעוד הכותרת בעניין מהדהדת", כותב ורטר, "יצאה בת קול מ"בכירים" בימינה: בנט לא תומך ולא מקדם את החוק". לכאורה כותב פרשן 'הארץ', "סער יצא פיתה, אבל הוא צדק. מזכיר הממשלה, בהסכמת בנט, אישר לסער להורות לייעוץ המשפטי להכין את הצעת החוק הזו. סוכם שהיא תובא לדיון בממשלה, לאחר אישור התקציב.

ורטר חושף כי "ההכחשה המביכה לא הגיעה מ"בכירים", אלא מבכירה בימינה. כזו יש רק אחת. איילת שקד, שממשיכה להתנגד בכל כוחה, בעקשנות מוזרה, לא מובנת, לכל חקיקה שתמנע מנאשם בפלילים לעמוד בראשות ממשלת ישראל. היא מדברת על "הגבלת כהונה". עניין תיאורטי לגמרי, שדווקא הוא לוקה בפגם רטרואקטיבי (אם יוחל על נתניהו), וסביר שלא יעבור בג"ץ".

ורטר מסביר כי התנגדותה של שקד נובעת ממניע אידיאולוגי. לדבריו השרה שקד מתנגדת לכך ש"פקיד" יוכל למנוע מנציג ציבור לכהן: "לעמדה של שקד יש מניע אידיאולוגי, המאפיין את הדוגלים בשמרנות משפטית: התנגדות לכך ש"פקיד", כלומר היועץ המשפטי לממשלה, יוכל למנוע מנבחר ציבור לכהן כראש ממשלה, באמצעות הגשת כתב אישום. זו האידיאולוגיה".

אך לדבריו, בסופו של דבר שקד משרת את ראש הממשלה לשעבר נתניהו: "בפרקטיקה, שקד ממשיכה לעבוד, במעין אוטומטיות מוזרה, למען נתניהו; לשרת את הנראטיב שלו, לקדם את האינטרס שלו. לא ברור מדוע ולמה. למה היא מצפה? מה התוכנית? מה המתווה?"

לסיכום הוא כותב, "אם היא (שקד) עדיין חושבת שבליכוד יקבלו אותה בזרועות פתוחות ויבחרו בה למנהיגתם, סימן ששמש יולי הקהתה את צלילותה וסימאה את חושיה".

 

בנימין נתניהו איילת שקד יוסי ורטר הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד