י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ידה של איראן?

ספינה שבבעלות מיליארדר ישראלי הותקפה; שני הרוגים

הלילה הותקפה בלב ים ספינה שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר. שניים מיושביה אזרחים זרים נהרגו בתקיפה ולא נמסרו פרטים מעבר לכך, מלבד השלילה כי שודדי ים או פיראטים אינם עומדים מאחורי המעשה

ספינה שבבעלות מיליארדר ישראלי הותקפה; שני הרוגים
אילוסטרציה צילום: pexels

ספינה המופעלת על ידי חברת Zodiac Maritime, הממוקמת בלונדון ושייכת לטייקון הישראלי אייל עופר, הותקפה הלילה (שישי). על פי הדיווחים בתקשורת העולמית, ישנם שני הרוגים.

הספינה Zodiac Maritime הותקפה על ידי גורם צבאי, ולא על ידי "פיראטים" או "שודדי ים", כך דיווחו כלי תקשורת ערביים. בפיגוע נהרגו שני אנשי צוות, אחד אזרח בריטניה ונוסף אזרח רומניה. החברה פרסמה, כי הם אינם מודעים לפגיעה באנשים נוספים.

על פי הדיווחים, הספינה הותקפה מול חופי עומאן בים הערבי, כך מסרה קבוצה צבאית בריטית. בהודעה של רשות הסחר הימי בבריטניה נמסר כי נחקר אירוע תקיפת ספינה בים הערבי מול חופי עומאן שהתרחשה ביום חמישי בלילה בצפון מזרח לאי מסירה. המיקום כ-300 קילומטרים דרומית-מזרחית למוסקט - בירת עומאן.

בהצהרה לא נמסרו פרטים נוספים, אך דווח כי תקיפה לא בוצעה בידי פיראטים - שודדי ים, אלא ככל הנראה תקיפה צבאית. מוקדם יותר אתמול (חמישי) בשעות צהריים היחידה הצבאית הבריטית דיווחה, כי היא חוקרת אירוע נוסף באותו אזור, אך גם לגבי מקרה זה הפרטים מעורפלים ולא ברורים.

מטעם נסיכות עומאן לא נמסרה הצהרה רשמית לגבי הפיגוע והגורמים המקומיים לא השיבו לבקשת תגובות של כלי תקשורת. גם דובר הצי האמריקאי המסייר במזרח התיכון, לא הגיב לבקשת תגובה.

התקרית מתרחשת על רקע מתיחות סביב הסכם הגרעין שהמערב מנסה לקדם מול איראן, וככל שהמשא ומתן על חזרת ההסכם לא מתקדם בווינה. מאז שהנשיא דאז דונלד טראמפ פרש באופן חד צדדי את אמריקה מההסכם בשנת 2018, אירעו שורה של מתקפות ספינות באזור שנחשדו כי בוצעו על ידי טהראן כנקמה על הסנקציות.

איראן ספינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד