י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המבצע יצא לדרך

הפרופ' מפקפק: "סימני שאלה רבים לגבי החיסון שלישי"

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, מתייחס באמביוולנטית למבצע החיסון השלישי שנפתח ביום שישי: "לא צריך להפעיל לחץ להתחסן אלא לאפשר לאנשים לחכות", סבור הפרופ' והוסיף: "גם אחרי אישור ה־FDA יישארו סימני שאלה"

הפרופ' מפקפק: "סימני שאלה רבים לגבי החיסון שלישי"
חיסון עובדים פלסטינים בישראל צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בתום דיון בסוגיית מתן מנת חיסון שלישית למבוגרים, הביע ראש הממשלה נפתלי בנט תמיכה בעמדת מומחי הבריאות והכריז על פתיחת מבצע החיסונים. מדינת ישראל תהיה המדינה הראשונה והיחידה בעולם שתחסן במנת דחף, ללא אישור ה־FDA. עד כמה החיסון בטוח? האם מומלץ לכלל המבוגרים להתחסן במנת הדחף? על השאלות הללו ניסה להשיב פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, בשיחה עם ניסים משעל ברדיו ללא הפסקה 103fm.

פרופ' חגי לוין הביע את דעתו על מבצע החיסונים החדש, במנת חיסון שלישית למבוגרים בני 60 ומעלה, ואמר: "זה באמת עניין מורכב, נותרו סימני שאלה רבים לגבי הצורך כרגע במנת חיסון שלישית. עובדה שעדיין זה לא אושר ע"י ה-FDA או גופים רגולטוריים אחרים בעולם. מבחינת היעילות, אנחנו מכירים שמנת ה'בוסטר' מעלה את רמת הנוגדנים, ולכן על הנייר היא אמורה להקנות הגנה טובה יותר".

לדבריו, "לאנשים מדוכאי חיסון ומעל גיל 60 שמגיבים קצת פחות טוב לחיסון ונמצאים בסיכון מוגבר למחלה קשה או תמותה מקורונה, החיסון יכול לעזור". באשר להיעדר אישור ה־FDA למתן מנת הדחף, הבהיר: "גם אחרי אישור ה־FDA יישארו סימני שאלה. אלפי אנשים בישראל שהתחסנו במנה שלישית ולא ראינו אצלם בעיה מיוחד. הייתי רוצה להיות מסוגל להגיד את זה על סמך מאות אלפי אנשים אבל עוד אין את המידע הזה".

עוד הוסיף, כי: "צריך להכיר באי הוודאות. אני מאמין שהמנה השלישית, התועלת בה גדולה מהסיכון. לכן לאנשים מעל גיל 60 כדאי לקבל מנה שלישית. יהיו אנשים רבים שיחליטו לחכות וזה גם לגיטימי".

פרופ' חגי לוין חיסון שלישי קורונה דלתא הווריאנט ההודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד