י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"עצוב מאוד"

בעקבות הריאיון: מתקפה ב'מרצ' על יאיר גולן

ביקורת במרצ על דברים שאמר סגן השר יאיר גולן בראיון שפורסם בסוף השבוע ובהם הביע הסתייגות מפינוי מתנחלים | יו"ר הנהלת המפלגה על מילותיו: "עצוב מאוד שהן יוצאות מח"כ ששובץ ברשימת מרצ"

בעקבות הריאיון: מתקפה ב'מרצ' על יאיר גולן
אורי זכי צילום: צילום מסך ערוץ 20

מתקפה ב'מרצ' על סגן שרת הכלכלה יאיר גולן בעקבות אמירות "מתונות" מדי שאמר בראיון שפורסם בסוף השבוע.

בראיון ל'N12' התייחס גולן לאפשרות עתידית של פינוי התנחלויות והפתיע: "אם מישהו בנה את ביתו בתוך ישוב או נולד בו ואומרים לו לפנות אותו - זו גזירה נוראית שצריך להמעיט בה ככל שרק ניתן".

גולן אך סירב להתייחס למושג "כיבוש" לתיאור המצב ביהודה ושומרון, בניגוד גמור לעמדתה של מפלגתו. "יש למילה הזו קונוטציה של מעשה בוטה, כאילו לקחנו חבל ארץ שאין לנו שום דבר איתו. בסופו של דבר כור מחצבתנו הוא שטחי יהודה ושומרון וירושלים", אמר סגן השר מ'מרצ'.

עוד אמר גולן בראיון: "אני חולם על ארץ התנ"ך, שרוב הסיפורים בו הרי לא קורים במישור החוף, בגליל או בנגב. אני אומר לחבריי בימין, הקשר שלי לכל רגב בארץ ישראל הוא לא פחות משלכם. ברור שיש לי קשר נפשי ורגשי עמוק לשילה, לבית אל וחברון וזה לא מקרי שאני מחזיק את ספר הספרים צמוד אליי בכל מקום".

מי שביקר את  דבריו של סגן השרה אורנה ברביבאי, יאיר גולן, הוא יו"ר הנהלת המפלגה ובן זוגה של השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, אורי זכרי שצייץ בטוויטר בנוגע לאמירות: "עצוב מאוד שהן יוצאות מח"כ ששובץ ברשימת מרצ".

עוד כתב זכי: "מה שגולן לא מבין הוא ש'כיבוש' לא מתייחס לתפיסת הארץ, אלא למצב בו מצויים שלושה מיליון וחצי פלסטינים מזה 54 שנה. חיים תחת שלטון צבאי, ללא זכויות בסיסיות וללא אזרחות, כשלצדם יותר ויותר אזרחי ישראל באותו שטח עם זכויות דמוקרטיות מלאות".

מרצ יאיר גולן כיבוש אורי זכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד