י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"התחלתי לבכות"

זעזוע: צלבי קרס ודברי תועבה בליל שבת על קירות בית הכנסת

הלם וזעזוע: אלמונים ריססו בליל שבת צלבי קרס על כניסת בית הכנסת 'ישראל הצעיר' שברחוב הרב קוק בבני ברק, לצד השלכת דברי תועבה לתוך בית הכנסת. המתפללים שהגיעו בבוקר לתפילת שחרית הוכו בהלם מהמראות המחרידים. מתפלל: "כבן לניצולי שואה התחלתי לבכות"

זעזוע: צלבי קרס ודברי תועבה בליל שבת על קירות בית הכנסת
צלבי קרס בביהכנ"ס ישראל הצעיר בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

זעזוע בשבת בעיר בני ברק: אלמונים ריססו בליל שבת צלבי קרס על כניסת בית הכנסת ישראל הצעיר ברחוב הרב קוק בעיר יחד עם זריקת דברי תועבה.

מתפללי בית הכנסת שהגיעו בשבת בבוקר להתפלל גילו את הזוועה בבוקר הן על דלתות בית הכנסת והן בפנים שהשליכו תמונות תועבה ודברים שאין המקום לפרט.

המתפללים שהיו בהלם ניקו את הכל במיידית לפני ששאר המתפללים יגיעו לבית הכנסת. מתברר כי חלון בית הכנסת היה פתוח ומשם השליכו את דברי התועבה. 

איש התקשורת הוותיק ישי ויינר ממתפללי בית הכנסת מספר ל'בחדרי חרדים' "אני בן למשפחת ניצולי שואה שרואה צלב קרס אדום מול הבית שלי ועל בית הכנסת שבו אני מתפלל התחלתי לבכות".

לדברי ויינר מתברר כי לבית הכנסת אוהל אברהם הסמוך ניסו גם לחבל שם ולרסס. 

במוצאי שבת הגיעה למקום משטרה וגבו עדויות במקום, מהתיעוד במצלמות האבטחה עולה כי בליל שבת לאחר השעה שלוש וחצי הגיח אופנוע עם בני זוג שביצעו את המעשה המתעוב. 

ח"כ יעקב אשר הגיב למקרה ואמר: "ההשתוללות הבריונית וריסוס צלבי הקרס בבית כנסת השבת בבני ברק הוא פרי ביאושים של הסתה מתמשכת ונטולת רסן נגד כל דבר שריח של יהדות וחרדים נודף ממנו. מקווה שאצליח להעביר בהקדם את תיקון חוק הגזענות כדי שהמסיתים יבואו על עונשם ותיווצר הרתעה אפקטיבית".

בית הכנסת ישראל הצעיר בראשות הרב אשר לנדא המשמש כרב בית הכנסת שדלתות הכניסה נתרמו ע"י משפחת הלפרין לעילוי נשמת אביהם הרב רפאל הלפרין ז"ל לצד הנצחות  שיש לזכרם של קדושי שואה.

 

 

 

צלבי קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד