י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עשה תיקונים בציון שמואל הנביא

המקובל הצדיק הלך לעולמו בליל שבת

בליל שבת הלך לעולמו לאחר מחלה קשה המקובל הצדיק רבי יוסף ועקנין זצ"ל ראש כולל 'צוף דבש' ברובע היהודי ומרבני ישיבת המקובלים 'נהר שלום'. היה בן 68 בפטירתו

המקובל הצדיק הלך לעולמו בליל שבת
הגאון רבי יוסף ועקנין זצ"ל צילום: יעקב כהן

ברוך דיין האמת: בליל שבת קודש השיב את נשמתו ליוצרה בביתו בירושלים הרה"צ המקובל רבי יוסף ועקנין זצ"ל ראש כולל 'צוף דבש' שעלה בסערה השמימה לאחר שהזדכך ביסורים קשים והוא בן 68 בפטירתו.

הגאון  רבי יוסף ועקנין זצ"ל היה מהתלמידים של המקובל האלוקי רבי מרדכי שרעבי זצ"ל כמו כן היה קשור לגדולי המקובלים רבי יוסף דיין ורבי יוסף ולטוך זצ"ל בכל חמישי וכן בכל ראש חודש היה עושה תיקונים והקפות בציון שמואל הנביא.

בחייו שימש כראש כולל 'צוף דבש' ברובע היהודי למעלה מעשרים שנה שם הרביץ תורה ויראה.

כמו כן היה מרבני ישיבת המקובלים 'נהר שלום' בירושלים שבראשות הגאון המקובל רבי בניהו שמואלי.

המנוחה היה דבוק בתורת רבי נחמן מברסלב ושימש כבעל תוקע בקלויז הספרדי הגדול באומן בראש השנה למעלה מעשרים שנה. כמו כן היה דבוק בתורת הרשב"י והיה מגיע תדיר לפקוד את ציון הרשב"י במירון.

כל חייו שקד על התורה והעבודה בצורה מיוחדת מאוד וברח מהכבוד ותמיד התהלך בצידי דרכים.

הותיר דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים ההולכים בדרך התורה והיראה.

ח"כ יואב בן צור הוציא הודעת אבל: "קבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של הגאון הגדול ראש בית מדרש 'צוף דבש' הרה"צ יוסף וועקנין זצוק"ל, אשר זכה להעמיד תלמידים הרבה, להחזיק בכתרה של תורה ולזכות את הרבים. הרב השאיר אחריו תלמידים ובני משפחה המומים וכואבים על לכתו. משתתף בצערם הגדול, מן השמיים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד".

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת עקב) בשעה 23.00 מבית הכנסת 'ויאמר אברהם' ברחוב בצלאל בשכונת נחלאות בירושלים שם הרביץ תורה ויראה במשך שנים רבות להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.  

קבר שמואל הנביא נהר שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד