י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סוד הצלחת הקואליציה

מנסור עבאס: כל חברי רע"מ יתמכו בתקציב המדינה

"סוד ההצלחה של הקואליציה - מה שמוסכם בין המפלגות מקדמים, מה שבמחלוקת שמים בצד". כך אומר הערב מנסור עבאס • על חוק הקנאביס שנפל בגלל התנגדות מפלגתו אמר: "אני ושרן השכל נמצאים בהידברות גם בנושא הזה וגם בנושאים אחרים"

מנסור עבאס: כל חברי רע"מ יתמכו בתקציב המדינה
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

יו"ר רע"ם מנסור עבאס מתייחס הערב (מוצ"ש) לפתיחת דיוני התקציב בישיבת הממשלה מחר ומצהיר כי ארבעת חברי מפלגתו יצביעו בעד תקציב המדינה לכשיגיע להצבעה במליאה. הוא ציין כי להחלטה על אישור התקציב מחר, תתלווה גם תוכנית החומש הכלכלית לחברה הערבית. "קשה לי להגיד מה בראש סדר העדיפויות בתקציב לחברה הערבית, מלבד נושא אחד - מיגור הפשיעה", אמר בראיון ל'כאן 11'.

"סוד ההצלחה של הקואליציה זה לשמור על העיקרון הבסיסי - מה שמוסכם בין המפלגות מקדמים אותו, ומה שלא מוסכם מנהלים עליו דיון ופותרים את המחלוקת, או ששמים אותו בצד", המשיך עבאס. לגבי חוק הקנאביס, שהובילה ח"כ שרן השכל ונפל בגלל הצבעת מפלגתו נגד, אמר: "אני ושרן נמצאים בהידברות גם בנושא הזה וגם בנושאים אחרים". באותה נשימה, שלל עבאס את הדיווחים על הרצון של השכל להטיל עליו משמעת קואליציונית. 

עוד אמר יו"ר רע"ם כי הם "מתנגדים לפולחן יהודים בהר הבית, צריך לשמור על הסטטוס קוו". הוא הוסיף כי "אם הרשימה משותפת רוצה לקדם דברים, יש לה כתובת בקואליציה - והיא רע"ם. אנחנו מושיטים להם יד".

ברביעי בערב עלה חוק הקנאביס להצבעה במליאת הכנסת ביוזמת ח"כ שרן השכל מ'תקווה חדשה' ונחל כישלון. כעשר דקות לפני, הוחלט להעלות את החוק בכל זאת בהצבעה שמית כדי להביך את אלו שהצביעו נגד. למרות המגעים הארוכים בנוגע לחוק, לא הושגו הסכמות מול רע"ם. יוזמת הצעת החוק התעקשה לעלותו ובתום ההצבעה הראשונה רוב חברי הקואליציה נטשו את המליאה.

לפי דיווח בשבוע שעבר, שר המשפטים ויו"ר מפלגת 'תקווה חדשה' גדעון סער, דרש מחברת סיעתו שרן השכל שלא להעלות את חוק הקנאביס ללא הסכמות ולא תיאום. אך שרן ציינה מצידה בריאיון לרשת ב': "יכולים להיות אי הסכמות, כשהחלטתי להעלות את ההצעה - סער תמך". עוד באותו יום הזהירה הח"כית השכל את חברי סיעת רע"ם מהקואליציה, שהצביעו נגד הצעת החוק, כי יהיו לכך השלכות. היא אף רמזה כי תבקש לנקוט עיצומים נגד רע"ם.

הקואליציה יכולה לנשום לרווחה, לפחות מצד עבאס ומפלגתו. הם לא יהיו אלו אשר בגללם התקציב לא יעבור. אך בקואליציה הזו אי אפשר לדעת מה יילד יום. מידי יום ושעה איום חדש צץ לו מצדו של ח"כ זוטר המבקש לעצמו עוד שררה ועוד השפעה.

הנה אחד מני רבים כמשל, ח"כ אביר קארה כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו: "‏מעט לפני כניסת השבת, היועמ״ש מנדלבליט הוציא מחוק ההסדרים את הסעיפים שעוסקים ביבוא מקביל של מזון ושל תמרוקים, לב ההבטחה שלנו להורדת יוקר המחיה בישראל! הוראת היועמ״ש תותיר בחוק רק את הסעיפים על מוצרי חשמל, קרמיקה ואופניים. נילחם להחזיר הכל!". ניתן להעריך כי קארה יצביע בסופו של דבר בעד.

מנסור עבאס מפלגת רע"מ תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד