י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המשטרה חוקרת

ריסוס צלבי הקרס | רב בית הכנסת מגיב: "תחושת הלם ותדהמה"

חקירה נפתחה הערב בעקבות ההשחתה וריסוס צלבי הקרס בבית הכנסת 'ישראל הצעיר' בבני ברק | רב בית הכנסת: "בבית הכנסת מתפללים רבים שהינם ניצולי שואה אשר מספר חרוט על זרועם ובנים לניצולי שואה" | לפיד: "קורא למשטרה לחקור במהירות ולמצוא את החשודים"

ריסוס צלבי הקרס | רב בית הכנסת מגיב: "תחושת הלם ותדהמה"
צלבי קרס על דלת ביה"כ צילום: דוברות המשטרה

המשטרה פתחה הערב (מוצאי שבת) בחקירה בעקבות ההשחתה וריסוס צלבי הקרס בבית הכנסת 'ישראל הצעיר' ברחוב הרב קוק בבני ברק. חוקרי זיהוי פלילי הגיעו בשעות האחרונות לזירה ואספו ממצאים. גבאי בית הכנסת מסרו עדות לחוקרים.

גורמים בבית הכנסת אמרו ל'בחדרי חרדים' כי אין להם קצה חוט מי עומד מאחורי המעשה. "אנחנו בהחלם מוחלט", אומר אחד המתפללים, "אין לנו סכסוך עם איש. בית הכנסת מכיל גוונים שונים של מתפללים והוא סמל ודוגמה לאחדות".

סא"ל במיל, הרב אשר לנדא, רב בית הכנסת 'ישראל הצעיר' בו רוססו בליל שבת צלבי קרס אמר: "תחושת תדהמה והלם אופפת את מתפללי בית הכנסת. בבית הכנסת מתפללים רבים שהינם ניצולי שואה אשר מספר חרוט על זרועם ובנים לניצולי שואה.

הרב ציין כי הוא עצמו בנו של הרב יהודה לנדאו רב צפון תל אביב שהינו ניצול שואה שאימו זכרונה לברכה הבריחה אותו מגטו בוכניה ומרכבת המוות לאושוויץ. הוא הוסיף כי סביו, שעל שמו הוא קרוי נרצח בשואה. "למותר לציין את סערת הרגשות שאני והמתפללים חשים בה", הוא אומר.

"יצוין כי בית הכנסת חרט על דגלו אחדות ישראל וקירוב לבבות והינו בית הכנסת המרכזי בשכונה אשר מתפללים בו ולומדים בשיעורים תושבים מכל העדות והחוגים", הוסיף הרב לנדאו.

"השבת קראנו על שבח ארץ ישראל ועל כך שארץ ישראל היא גורם מאחד לכל פלגי העם ובזכות הכמיהה המשותפת של כל יהודי באשר הוא זכינו לחזור ולכונן את ארץ ישראל אחרי השואה והרב קורא לכולם לכבד איש את רעהו ולאהוב איש את רעהו ולשמור על קדושת התורה והארץ", מסר הרב.

הרב הוסיף כי "הוא מצפה שהמקרה המזעזע והמצער יגונה על ידי כל הרבנים והמנהיגים בשיח שיתרום לאחדות ולא חס וחלילה לפלגנות".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, הגיב גם הוא לחילול בית הכנסת והפציר במשטרה להביא במהירות למעצר החשודים. "קורא למשטרה לחקור במהירות ולמצוא את מי שצייר צלבי קרס בבתי כנסת בבני ברק", כתב לפיד. "עם מי שעשה את המעשה הנורא הזה צריך למצות את כל חומרת הדין".

ח"כ ישראל אייכלר מסר: "הלב היהודי כואב ודאוב מול המראות והתמונות בבית הכנסת בבני ברק שחולל על ידי פורעים אנטישמיים. אך אי אפשר שלא לחשוב מהיכן נובעת אותה שנאה תהומית. רק לפני שבוע בשבת השתולל פורע בחיפה עם סכין קצבים ואיים על חרדים וריח השריפה עולה בכל ריכוזי שונאי החרדים".

"אין ספק שההסתה של הפוליטיקאים והתקשורת נגד המגזר החרדי מחלחלת לשכבות עמוקות בנפש המתבוללים, ומתפרצת לעיתים קרובות בדרכים חשוכות שמזכירות ימים אפלים. כאשר מסיתים ציבורים שלמים כביכול החרדים אשמים בקורונה, במצוקת המצב הכלכלי ובמה לא, לא פלא שהמוסתים דעתם נטרפת עליהם, והם מביעים את שנאתם בחולניות. על העם היהודי להזדעק נגד המקרה המצער בבני ברק, ולא פחות מכך נגד המסיתים בפוליטיקה ובתקשורת", הוסיף אייכלר.

ח"כ אורי מקלב הגיב גם הוא לצלבי הקרס בבית הכנסת בבני ברק ומסר: "המראות הללו שהגיעו לפתחה של העיר בני ברק הינם תוצאה ברורה של ההסתה של ליברמן המתמשכת חודשים ארוכים בנסיון להביא לפילוג וקיטוב בעם.

רוב הציבור בארץ סולד מכך אך מערכת הכפשות וההשמצות של השמאל והתקשרות מביאה למקרים נוראיים מעין אלו, אסור שמקרים מעין אלו יעבור לסדר היום, אין מדובר במקרה הראשון שהיה במקום.

פניתי כבר הערב למפכ"ל המשטרה בכדי לדעת כיצד הם פועלים בכדי שלא נגיע לפגיעה בנפש חלילה. אני קורה לשר לבטחון פנים שלא להניח למקרה זה ולמצות את החקירה עד תום". כך מקלב.

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, מסר: "אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע! ריסוס של צלבי קרס על בית כנסת הציוני בעיר מזכיר ימים אפלים מאוד בהיסטוריה של העם היהודי ואסור בשום אופן לעבור לסדר היום במקרה כזה. אני מצפה ממשטרת ישראל לטיפול מהיר ונחוש כדי שהאחראים לאירוע יתפסו במהרה ויטופלו במלוא חומרת הדין".

כזכור, מוקדם יותר הערב דווח ב'בחדרי חרדים' כי אלמונים ריססו בליל שבת צלבי קרס על כניסת בית הכנסת ישראל הצעיר ברחוב הרב קוק בעיר יחד עם זריקת דברי תועבה. מתפללי בית הכנסת שהגיעו בשבת בבוקר להתפלל גילו את הזוועה.

המתפללים שהיו בהלם ניקו את במיידית את תמונות התועבה, לפני ששאר המתפללים יגיעו לבית הכנסת. מתברר כי חלון בית הכנסת היה פתוח ומשם השליכו החשודים את דברי התועבה.

 

 

 

 

צלבי קרס בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד