י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"צריכים להבין את זה"

הורוביץ נגד ליברמן: זהו התנאי שלי לתמיכה בתקציב

שר הבריאות, מערים קשיים לקראת דיוני התקציב שייפתחו מחר בישיבת הממשלה: "מערכת הבריאות חנוקה, כשאני רואה חולים בבתי החולים לבריאות הנפש ישנים על הרצפה זה מזעזע אותי" ושיגר איום מרומז: "אין דבר שחשוב יותר למדינה מתקציב לבריאות, ושר האוצר וראש הממשלה צריכים להבין את זה"

הורוביץ נגד ליברמן: זהו התנאי שלי לתמיכה בתקציב
ניצן הורוביץ/אביגדור ליברמן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מחר (ראשון) יעלה נושא תקציב המדינה לישיבת הממשלה, זאת כשבמקביל המחלוקת בין משרדי הבריאות, החינוך והתחבורה נותרה בעינה. כמו כן, עיקר המחלוקת עדיין נוגעת לתקציב משרד הבריאות - שזקוק כעת למאות מיליוני שקלים נוספים בעקבות ההתמודדות מול הנגיף שהולך ובא.

בהמשך לכך, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר אביגדור ליברמן צפויים להיפגש מחר על מנת לגשר על הפערים לקראת ההצבעה בממשלה על אישור התקציב.

בתוך כך, בגין הגזירות הכלכליות של משרד האוצר, קופת המדינה צפויה להתעשר במאות מיליונים, בשל היטלי המס החדשים שהטיל משרד האוצר.

במקביל ועל רקע המשבר בין משרד האוצר וחקלאי המדינה סביב הרפורמה, השר ליברמן התחייב לבדוק מול רשות המים את האפשרות הקפאת מחירי המים עבור החקלאים בשנים הקרובות, על מנת להעניק לחקלאים ודאות בסוגיה הזו. עם זאת, רפורמת החקלאות של ליברמן והשר עודד פורר טרם מוסכמת, והקרב עליה צפוי להמשיך בתוך הדיונים על התקציב.

כזכור, השיחות על התקציב בין משרד האוצר למשרד הבריאות עלו על שרטון, זאת כאמור עקב דרישת משרד הבריאות היא לתוספת של כמיליארד שקלים וסירובו של האוצר למהלך. בהמשך לכך, הורוביץ שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט והעביר לו מסר שבמצב הנוכחי לא יתמוך בתקציב, יהיו שביתות ובתי חולים יקרסו. מנגד, גורמים באוצר אמרו כי "הדרישות מנותקות מהמציאות".

בתחילת השבוע שעבר, דיבר הורוביץ בפתח ישיבת סיעת 'מרצ' וגם אז איים כי התקציב לא יוכל לעבור ללא תקצוב משרדו: "מערכת הבריאות מחוברת לאקמו וצריכה חמצן דחוף, אי אפשר להמשיך ככה. בשלב הזה אין התקדמות עם האוצר בנוגע לתקציב מערכת הבריאות. אגף התקציבים מנסה להתעלם מקווי היסוד של הממשלה שקבעו מדדים ברורים לחיזוק המערכת".

אביגדור ליברמן ניצן הורוביץ תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד