ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ברקע גל חסר תקדים

קנדה: חובש כיפה הותקף בעת שצעד ברחובה של עיר

יהודי חובש כיפה, תושב טורונטו התלונן במשטרה כי הותקף פיזית תוך השמצות אנטישמיות בזמן שיצא לטייל עם כלבו ביום רביעי האחרון | המשטרה מאשרת כי גבתה עדות והחקירה בעיצומה | ארגון 'בני ברית' קנדה מדווח על עשרות אירועים אנטישמיים ומגנה את המקרה האחרון

קנדה: חובש כיפה הותקף בעת שצעד ברחובה של עיר
סם ברודי צילום: באדיבות המצלם

סם ברודי, יהודי תושב טורונטו שבקנדה, צעד עם כלבו בסביבות השעה 9:00 בבוקר יום רביעי, ליד ביתו במרכז העיר, כשלפתע ניגש אליו אלמוני. "כשחלפנו על פניו, הוא עצר והצמיד אותי לגדר, נפלתי על הקרקע", אמר. הגבר בן ה-29 סבור כי הותקף כיוון שחבש כיפה.

בארגון 'בני ברית קנדה' הגיבו על המקרה וגינו אותו: "תקיפה חצופה זו באה על רקע גל חסר תקדים של התקפות פיזיות על יהודי קנדה", נכתב בהצהרה. "תקיפה של גבר יהודי סמוך לביתו באור יום, היא חלק מסדרת תקיפות על יהודים הנובעים משנאה אנטי-ישראלית".

ברודי אומר שהתקיפה אירעה לפתע, והוא לא ידע מה לעשות. "פחדתי מאד, אני לא ידעתי מה הוא עומד לעשות" אמר ברודי. "הוא הפיל אותי על הרצפה, אני פשוט מפחד, אני עדיין מפוחד ומזועזע". הוא הגיש תלונה במשטרת טורונטו ואמר כי שוטרים הגיעו אליו לקחת עדות. יצוין כי התוקף מתגורר בסמוך לשכונה שבה מתגורר הקרבן.

"בשלב זה אנו יכולים לאשר כי יש לנו דיווח על תקיפה שאירעה בשעות הבוקר של יום רביעי, 28 ביולי 2021, ברחוב יונגה שדרת אגלינטון", נמסר מהמשטרה, "החקירה עדיין נמשכת".

ארגון 'בני ברית קנדה' מדווח כי בחודש מאי בלבד היו 154 אירועים, 51 אירועי ונדליזם ו-61 אירועי אלימות. והשאר תקיפות מילוליות. מנכ"ל הארגון מייקל מוסטן, אמר ל-'CTV חדשות טורונטו' כי הקהילה היהודית מאד מפחדת.

משטרת טורונטו אנטישמיות בקנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד