י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
למרות יחסו האוהד

היהודים זועמים: קבלת פנים חמה של הנשיא לנכדת שר האוצר של היטלר

זעם בברזיל על קבלת הפנים החמה של נשיא ברזיל לנכדתו של שר האוצר של היטלר | נשיא ברזיל קיבל בברכה את המחוקקת מהימין הקיצוני, שסבה היה קצין נאצי בכיר, וגרם למהומה בקרב קבוצות יהודיות.

היהודים זועמים: קבלת פנים חמה של הנשיא לנכדת שר האוצר של היטלר
לחיצת יד צילום: pixabay

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, עורר זעם בקרב היהודים בברזיל למרות נאומו הפרו-ישראלי והיחס האוהד לישראל, לאחר שנפגש עם ביאטריקס פון סטורץ', סגנית מנהיג מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) וחברת הפרלמנט הגרמני מאז 2017.

בולסונארו נפגש ביום שני האחרון עם פון סטורץ', נכדתו של לוץ גראף שוורין פון קרוסיג, שר האוצר לשעבר בתקופת שלטונו של אדולף היטלר ימ"ש.

"מפלגת ה-AfD היא מפלגה קיצונית, שנאת זרים, שמנהיגיה ממעיטים בזוועות הנאצים ובשואה. ברזיל היא מדינה מגוונת ופלורליסטית שיש לה מסורת של קבלת פנים למהגרים. אנו מגנים ומבקשים לייצג את הסובלנות והגיוון המגדירים את הקהילה שלנו", כך אמר בהצהרה קלאודיו לוטנברג, נשיא הקונפדרציה הישראלית בברזיל.

ה-AfD מקושר למספר עמדות קיצוניות. המפלגה תמכה בהתפרצות מפגינים פרו טראמפ בקפיטול האמריקאי ב-6 בינואר, ויצאה באופן קיצוני נגד מהגרים מוסלמים בגרמניה. בסוף שנת 2017, טוויטר השעתה זמנית את פון סטורץ 'לאחר שהתייחסה לקבוצת מהגרים כ"המוני מוסלמים ברברים".

הליגה נגד השמצה והמשרד הברזילאי של העמותה הפרו-ישראלית Stand With Us ביקרו גם הם את הפגישה, "לא בולסונארו ולא אף נבחר ציבור אחר, צריכים לקבל את פניו של פוליטיקאי ממפלגת ה-AfD, מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה, מכחישה את השואה ומשתמשת ברטוריקה שנאת זרים", כך פרסמה הליגה נגד השמצה.

אדולף היטלר קבלת פנים ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד