כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בג"ץ נסוג: לא יתערב בהחלטת בי"ד רבני

בג"ץ חזר בו מהחלטתו להתערב בהחלטת בית הדין הרבני הגדול - שביקש לשחרר ממאסרו סרבן גט • "בית הדין רשאי להורות על המשך המאסר או על שחרור, הכל לפי שיקול דעתו"

בית הדין הרבני. צילום:פלאש90
בית הדין הרבני. צילום:פלאש90 צילום: פלאש 90

הרכב של שלושה שופטי בג"ץ, בראשות נשיא העליון גרוניס, החליט לסגת מהתערבות בהחלטת בית הרבני הגדול בנושא מאסרו של סרבן גט.

ראשיתה של הפרשה בבעל שסירב לאורך זמן רב לתת גט לאשתו.. בית הדין הרבני השתכנע כי יש לכלוא את הבעל, אולם המאסר לבדו לא הספיק ככל הנראה על מנת לשכנע את הבעל לתת את הגט המיוחל לאשתו.

עוד בנושא:
בג"ץ נגד בית הדין הגדול: ביטל החלטת הדיינים

על מנת לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לה, הגישה האישה תביעת נזיקין אזרחית נגד הבעל בבית המשפט לענייני משפחה. אך בית הדין התנגד לצעד זה וקבע כי המאסר יוארך רק במידה שהאישה תביא לדחיית התביעה שהגישה בבית המשפט.

ההחלטה אושרה גם בבית הדין הרבני הגדול והאשה עתרה לבג"ץ בטענה שבתי הדין הרבניים חרגו מסמכותם.

שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, אשר קיבל לידיו את התיק לראשונה, הורה בצו ארעי על המשך מאסרו של הבעל למרות החלטת בית הדין הרבני הגדול.

אתמול, לאחר שהובא התיק בפני הרכב של שלושה שופטים נקבע, כי מאחר שקבוע דיון נוסף בבית הדין הרבני הגדול בנושא זה בעוד כשבועיים הבעל ישאר עד אז במאסר. אולם, לאחר הדיון יהיה חופשי בית הדין הרבני הגדול לפסוק כהבנתו.

"בית הדין רשאי להורות על המשך המאסר או על שחרור, הכל לפי שיקול דעתו", קבעו השופטים, אך למעשה לא דחו את העתירה עדיין והוסיפו, כי "בעלי הדין יגישו הודעות מעדכנות תוך חמישה ימים מעת הדיון בבית הדין הרבני הגדול".
בג''צ גט בית דין סרבן בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד