י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סגירת מעגל

היסטוריה מרגשת: הנינה של מנדל בייליס עולה לישראל

לפני 110 שנה העלילו על סבא רבא שלה שרצח ילד נוצרי כפולחן דתי, בסוף השבוע היא נחתה בארץ כדי לחיות כאן ולעבוד כרופאה, טטיאנה בייליס: "סבא רבא שלי נאלץ לברוח מרוסיה לארץ ישראל בגלל אנטישמיות, אני מגיעה מרצוני, זה מרגש"

היסטוריה מרגשת: הנינה של מנדל בייליס עולה לישראל
מטוס צילום: pixabay

110 שנה לאחר שהסבא רבא שלה מנדל בייליס נשפט בגין רצח ילד נוצרי בן 12 שגופתו נמצאה בקייב שבאוקראינה כשעליה סימני דקירות, הגיעה לישראל ד"ר טטיאנה בייליס כדי להיות כאן רופאה ואזרחית מן השורה.

בכתב האישום שהוגש נגד בייליס נטען כי ביצע את הרצח כחלק מפולחן דתי. הפרשה עוררה סערה באירופה ובארה"ב, והתארגנו הפגנות שבהן הובעו מחאה נגד המשפט ותמיכה ביהודים. בייליס הוחזק במעצר יותר משנתיים וזוכה בשנת 1913 מחוסר הוכחות. שנה לאחר מכן עלה לארץ ישראל, וזמן קצר לאחר מכן עזב לארה"ב, שם חי עד פטירתו. "סבא רבא שלי, שבמשפחה הוא מאוד נערץ, נאלץ לברוח מרוסיה בגלל אנטישמיות והגיע לפה, לארץ ישראל", אומרת בייליס. "לאחר שלושה דורות אני מגיעה לישראל מרצוני. הבחירה שלי במקצוע מונעת משמירה על ערך חיי האדם. כשאני חושבת על כך שאחיה פה ואעבוד כרופאה, אני מרגישה שזו סגירת מעגל. רגע מאוד חשוב ומרגש". כך פרסם הבוקר ג'וש ארונסון ב'מעריב'.

עמוס חרמון, מנכ"ל "החוויה הישראלית", וחברת בת של הסוכנות היהודית מהגופים המסייעים להעלאת יהודים לישראל, אמר: "בעשור האחרון גייסה 'החוויה הישראלית', בסיוע חברת מסע, יותר מ-600 רופאים מוסמכים במזרח אירופה, לקורס הכנה למבחן הרישוי של משרד הבריאות. מדדי ההצלחה של רופאי 'החוויה הישראלית' מתקרבים ל-%90 מהגבוהים שקיימים. ההצלחה היא בזכות המיון הקפדני והמקצוענות של בית החולים רמב"ם האחראי על הכשרתם.

'החוויה הישראלית' הצטרפה למאמץ הלאומי לחזק את מערכת הבריאות הישראלית כדי שתוכל לעמוד באתגרים העצומים העומדים בפניה. "מדינת ישראל, שמנדל בייליס לא זכה לראות בהקמתה, מקבלת על מגש של כסף רופאים בעלי יכולות מוכחות, ללא צורך להשקיע בהם משאבים, ובה בעת עושה ציונות אמיתית. אנחנו שמחים שנינתו, טטיאנה המוכשרת, בוחרת להקים את ביתה בישראל".

עליה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד