י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כבר לא מסתיר

השר כהנא: "הדרך שלי היא של רבני צהר"

לאחר שקידם את רפורמת הכשרות, שר הדתות מתן כהנא אומר שהדרך שלו היא זו של רבני 'צהר', רבנים יחסית ליברליים בציונות הדתית: "האג'נדה שלי בענייני דת ומדינה ידועה לכל" 

השר כהנא: "הדרך שלי היא של רבני צהר"
מתן כהנא צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ברקע הביקורות והמתקפות כלפיו, שר הדתות מתן כהנא כבר לא מסתתר מאחורי הכיפה ומצהיר כי הדרך שלו בנושאי דת ומדינה היא הדרך של ארגון רבני 'צהר', הנחשב לליברלי בקרב הציונות הדתית.

כהנא אמר היום (ראשון) שהאג'נדה שלו בענייני דת ומדינה ידועה, והיא הדרך של הבנות רחבות בין החילונים והדתיים כמו של ארגון הרבנים שמקובל בשולי המחנה הדתי והמסורתי. בנוסף, התייחס לביקורת על כך שהוא מבצע את השינויים מהר מדי למרות שהוא מעט זמן בתפקיד.

"האג'נדה שלי בעניינים דת ומדינה, כולל בכשרות, ידועה לכל", אמר כהנא בוועידת הקיץ של עיתון 'בשבע' באשר לשינויים שביצע במשרדו. "מתחילת כניסתי לפוליטיקה הצהרתי שדרכי היא הדרך של הבנות רחבות והדרך של רבני צהר".

"מי שעוקב אחרי מאז שנכנסתי לחיים הפוליטיים יכול לראות שאני עוסק בנושאי דת ומדינה כל הזמן", הוסיף בהתייחסותו לביקורת על המהירות בה הוא מבצע את השינויים.

בסוף השבוע האחרון, דווח ב'בחדרי חרדים' כי הרב אליקים לבנון, רב המועצה האזורית שומרון, מתכנן להגיע עם השר כהנא למגעים על התוכנית שהציג, במטרה "לבנות רפורמה מתקנת", שתובן ותוסכם גם על שאר הרבנים.

הרב לבנון טרם שוחח עם השר כהנא, אך בכוונתו לעשות זאת ולהתחיל איתו במגעים כדי להגיע להסכמות על הרפורמה, שבה יוכלו לתמוך ולחיות עמה גם שאר רבני הציונות הדתית ואולי גם חלק מאלה החרדים.

מתן כהנא רבני צהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד