ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"מטרה לשנאה וללעג"

מכתב התרעה למבקר גל"צ שתקף את החרדים

בעקבות הדברים הקשים שכתב מבקר התרבות של גל"צ נגד החרדים בציוץ בטוויטר, חברי הכנסת של ש"ס שיגרו אליו מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים בגין לשון הרע ודרישת התנצלות בגין דברים שקריים ופוגעניים שפרסם

מכתב התרעה למבקר גל"צ שתקף את החרדים
גידי אורשר צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90

חברי הכנסת של ש"ס שיגרו הבוקר (ראשון) למבקר גל"צ גידי אורשר מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים בגין לשון הרע ודרישת התנצלות בגין דברים שקריים ופוגעניים שפרסם.

המכתב מתייחס לציוץ של אורשר בטוויטר מיום חמישי האחרון שבו תקף בצורה בוטה את החרדים: "להקת הקופים החרדית בכנסת התקהלה אתמול למופע קולני שהוכיח שהם לא יותר מחיות פרימיטיביות שלא השלימו את מחזור האבולוציה. חיות טורפות כי בעיקר בגללן (וכניעת נתניהו) נספרו בקדנציה של הממשלה הקודמת למעלה מ 6000 מתים מקורונה. ארורים יהיו !!!".

מבקר התרבות על הח"כים החרדים: "להקת קופים; חיות טורפות"

במכתב ההתראה נדרש אורשר למחוק את הציוץ הפוגעני ולהתנצל על דבריו: בדבריך שצוטטו לעיל, ביקשת להשפיל את מרשיי, לבזותם ולעשותם מטרה לשנאה, לבוז וללעג. לא רק זו אלא שייחסת למרשיי את מותם של למעלה מ-6000 מתים מקורונה, דבר המהווה שקר גמור ומוחלט ומשולל כל בסיס. דברים אלו מהווים פגיעה בשמם הטוב של מרשיי ולשון הרע ולכן עולים כדי עוולה אזרחית ועבירה פלילית לפי סעיף 6 לחוק.

"באשר לדבריך החמורים ביחס למרשיי, הרי שהם חברי הכנסת של תנועת ש"ס בראשות הרב אריה דרעי היו אלו שפעלו יומם ולילה כבר מתחילת המגיפה, ובפרט שר הפנים לשעבר הרב אריה דרעי כחבר בקבינט הקורונה ובשליחותם של מועצת חכמי התורה והרבנים בקריאה לציבור החרדי לשמור על ההנחיות ואף נסגרו בתי הכנסת ובתי המדרש בהנחיית הממשלה הקודמת בה היה הרב דרעי חבר והכל בשם ערך קדושת חיי האדם שהינו ערך עליון ביהדות. ועל כן עלילת הדברים שכתבת הינה שקרית וחמורה שבעתיים".

סעיף 7 א' לחוק איסור לשון הרע קובע כי בעוולה אזרחית לפי החוק רשאי בית המשפט לחייב את הנתבע לשלם לנפגע פיצוי של עד 50 אלף ש"ח, ללא הוכחת נזק. אם הוכח כי לשון הרע פורסמה בכוונה לפגוע רשאי בית המשפט לחייב את הנתבע לשלם פיצוי של עד 100 אלף ש"ח, ללא הוכחת נזק. לאור האמור לעיל, אבקשך למחוק את הפרסום הפוגעני ולפרסם התנצלות באותה רשת חברתית בה פרסמת את דברי לשון הרע. ככל שלא התכוונת בדבריך למרשיי אבקשך לפרסם הבהרה ברשת החברתית מתוכנה יהיה ברור כי בדבריך האמורים לעיל לא התכוונת לאף אחד מחברי הכנסת המכהנים מטעם סיעת ש"ס.

חבר הכנסת אחמד טיבי מ'הרשימה המשותפת' יצא להגנת חבריו החרדים מהמשכן, ותקף ביום שישי האחרון את אורשר: "‏איכס. גזעני ודוחה", צייץ יו"ר תע"ל בציוץ מחשבון הטוויטר שלו.

"‏מזעזע לחשוב שהאיש הדוחה הזה היה שנים בעמדת כוח בגלצ. איכס", תקף המגיש אמנון לוי את אורשר, תוך שהוא מתייחס לעבודתו הקודמת של האחרון.

גלי צה"ל הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד