י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התעלמות מוחלטת

השר ליברמן ללא בושה: "אין כאן גזירות"

בהמשך להכרזתו הבוקר של בנט על הצורך בהעברת תקציב במהירות. דנו השרים סביב המיסים החדשים, רפורמת החקלאות ועוד נושאים העומדים על הפרק מבחינת התקציב | ליברמן התייחס לתקציב שמציג משרדו ואמר כי אין בו גזירות

השר ליברמן ללא בושה: "אין כאן גזירות"
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שרי הממשלה דנים החל משעות הבוקר (ראשון) באישור תקציב המדינה שיובא לכנסת עד לסוף חודש אוקטובר. ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז בפתח הישיבה: "אני יודע דבר אחד – אנחנו מסיימים את הישיבה עם תקציב". שר האוצר אביגדור ליברמן הדגיש ואמר: "אין כאן גזירות, אלא ניסיון לשנות דפוסי התנהגות".

הוא הוסיף בנוגע לאישור התקציב: "יהיו דרמות באמצע אבל בסוף יהיה לנו תקציב חדש, באותו רגע נתחיל ספירה של ארבע שנים וחצי לממשלה הזאת - ברמה הממלכתית אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שלא יהיה תקציב".

ליברמן מתעלם כליל מהאשמות לפיהם הנפגעים העיקריים מהחוקים החדשים - הם החרדים. הוא התייחס אל היטלי המס הרבים שמשרד האוצר בראשותו החליטו על הטלתם. אך לא התייחס אל ׳גזירת המעונות׳ הקשה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ ענה לנפתלי בנט בנוגע לאישור התקציב עד תום הישיבה: "בוא לא נגיד הופ לפני שקפצנו". ליברמן התייחס תחילה למס שיוטל על משקאות ממותקים: "הייתה בתקשורת הרבה דיסאינפורמציה והרבה פייק ניוז", אמר, "קודם כל לגבי משקאות ממותקים, ישראלים צורכים הרבה סוכר". שרת הפנים איילת שקד פנתה אליו: "אבל למה על קולה זירו?". ליברמן השיב: "חולה סכרת קשה זה בסוף נגמר בקטיעת גפיים. באיזה שכבות יש צריכה גבוהה של סוכר? בשכבות החלשות".

הוא התייחס בהמשך גם למס שיוטל על צריכת כלי פלסטיק ועל הרפורמה בחקלאות: "הצריכה בישראל היא פי 5. לכן גם כאן אנחנו צריכים להוריד. אותו הדבר בנושא החקלאות, זה ערך ציוני. היום רשומים 13 אלף חקלאים, בפועל יש פחות מ-7,000 פעילים. צעירים לא מצטרפים לחקלאות".

"בעשור האחרון היו עליות מחירים, זה פוגע בשכבות החלשות", המשיך ליברמן, "אחת הבעיות המרכזיות שלנו היא שהוצאנו את החקלאות מ'הסטארט אפ ניישן'. בדונם אחד בהולנד מגדלים פי 8 עגבניות מבישראל. הבעיה שלנו היא שעולם שלישי נכנס לחקלאות - ואם לא נכניס סטארט אפ ניישן לחקלאות, לא תהיה חקלאות. קראתי דו"ח של רשות התחרות. אין פערי תיווך, זה אגדות. כשאנחנו מדברים על פערי התיווך ע"י רשתות השיווק זה לא כצעקתה, ואני מתבסס על דו"ח של רשות התחרות. לכן, מי שרוצה לשמור על החקלאות, צריך להבין שללא חדשנות וצעירים החקלאות לא תשרוד".

שר האוצר הסביר את היתרונות של רפורמת החקלאות עבור החקלאים בישראל: "השקעה מסיבית בחדשנות ובמחקר ופיתוח, שנית, תמיכה ישירה בחקלאי, שלישית, אישרתי להביא 6,000 פועלים זרים לחקלאות, רביעית, מחירי המים שגם בזה החלטנו שנטפל. בנוסף, למרות שיש כבר דו"ח של רשות התחרות, נמנה שוב צוות שיבדוק את סוגיית פערי התיווך".

אביגדור ליברמן תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד