י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בנו של רב השכונה

המתמיד ומגיד השיעור מרמות נפטר מהמחלה

אבל בשכונת רמות בירושלים: הלך לעולמו בגיל צעיר הגאון רבי מנחם ניימן זצ"ל, מרבני שכונת רמות א', בנו של יבלחט"א רב השכונה הגאון רבי שלמה ניימן. המנוח הרביץ תורה במסירת שיעורים בעמל אינסופי ולמגינת לב השיב את נשמתו ליוצרה לאחר שחלה במחלה הקשה

המתמיד ומגיד השיעור מרמות נפטר מהמחלה
הגאון רבי מנחם ניימן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הלך לעולמו הגאון רבי מנחם ניימן זצ"ל, ראש חבורה בכולל 'צילו של היכל' ומרבני שכונת רמות א' החדשה בירושלים והוא בן 55 בפטירתו. המנוח התמודד עם המחלה הקשה בשנה האחרונה.

פטירתו, היא טרגדיה קשה בשכונת רמות בירושלים למאות שומעי לקחו בשיעורים שמסר מידי שבוע בשבוע. 

המנוח זצ"ל נולד בי"ח תמוז תשכ"ו לאביו הגאון רבי שלמה ניימן שליט"א - רבה של רמות, נכדו של הגאון רבי יצחק ניימן זצ"ל, רב שכונת קרית חיים בחיפה. סבתו היא מרת שושנה ע"ה, נכדת בעל ה'חשק שלמה' הגאון רבי שלמה הכהן זצ"ל.

בבחרותו למד בישיבת 'קול תורה' ולאחר מכן בישיבת חברון בירושלים, שם קנה את תורתו מרבותיו ראשי הישיבה. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הגאון רבי בצלאל חיים סוקולובסקי משכונת רמת אשכול.

רבי מנחם זצ"ל היה מוכר בשכונת רמות הן במסירת השיעורים בבית הכנסת המרכזי 'משכן שרגא' בהיותו ניחן בכושר הסברה מופלא, וכן בשכונת רמות א' החדשה שם עבר להתגורר עם הקמתה לפני מספר שנים. היה מוסר שיעורים בקביעות לאברכים בבית הכנסת המרכזי מצפה רמות.

מכריו ושומעי שיעוריו מספרים ל'בחדרי חרדים': "ר' מנחם היה פה מפיק מרגליות, שיעוריו היו נשמעים בשקיקה, היה מוסר שיעורים בגמרא ובפרשת שבוע בעיון, לשם היו מגיעים מכל בתי הכנסת בשכונה".

הוא נודע כאברך תלמיד חכם וכמתמיד עצום שבקי בכל התורה כולה, היה חי את הלימוד שבער בעצמותיו, נודע גם במידותיו המופלאות שקיבל כל אדם במאור פנים ורבים היו נהנים ממנו עצה ותושייה.

היה בן חביב לאביו הגאון רבי שלמה ניימן שליט"א רבה של רמות עמו היה לומד כל הזמן. בנוסף שימש כראש חבורה בכולל 'צילו של היכל' שברשת הכוללים בנשיאותו של הגאון רבי אביגדור נבנצל.

גם בתקופת חוליו היה מתמסר להגיע למסור את השיעורים. סיפור מעניין אירע בחנוכה האחרון עת אושפז בבית החולים וכבר הרופאים התייאשו ממצבו, בשיעוריו היה מביא רבות מבעל האור החיים הקדוש ורבנו בחיי, ובבית החולים ביקש שיתחננו אצל האור החיים הקדוש, ואחד הלומדים משומעי השיעורים סיפר שהלכו להתפלל בציון בהר הזיתים ואמר במקום שכולם מחכים לשמוע את השיעורים, והרב ניימן הגיב ואמר שיגיע בשבת הקרובה, ואכן היה לרב נס חנוכה והוא הגיע בכוחות לא כוחות למסור את השיעור בבית הכנסת.

בשבועות האחרונים ובכל תקופת חוליו העתירו רבים בתפילה לרפואתו השלמה של ר' מנחם בן נחמה אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה.  

השאיר אחריו משפחה ענפה, בנים ובנות חתנים ונכדים הממשיכים את דרכו, שיחד עם רעייתו שתחי' שהתמסרה אליו בכל כוחו גידל את ילדיו.  

מסע הלוויה הערב בשעה 20:00 מרחבת בית המדרש 'משכן שרגא' ברחוב שיבת ציון 10 בשכונת רמות א' בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

רמות ירושלים שכונת רמות שלמה ניימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד