י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החקירה נמשכת

באישון ליל: החשוד בריסוס צלבי הקרס מגיע לבית הכנסת | תיעוד

החשוד בריסוס צלבי הקרס והשחתת בית הכנסת בבני ברק, תועד במצלמות האבטחה כשהוא מגיע לזירה | במשטרה מנסים לפענח את התיעוד ולהגיע לזהותו של החשוד במעשה | השר לביטחון פנים עמר בר לב: "נשים עליכם את הידיים ואתם תשלמו על כך. תתביישו" | צפו בתיעוד

באישון ליל: החשוד בריסוס צלבי הקרס מגיע לבית הכנסת | תיעוד
החשוד סמוך לביה"כ צילום: מצלמות אבטחה

כמעט יומיים חלפו מאז שאלמוני ריסס צלבי קרס על דלתות בית הכנסת 'ישראל הצעיר' בבני ברק וניסה להשחית בית כנסת נוסף שנמצא בסמוך, ובמשטרה מנסים להתחקות אחר החשוד במעשה. האירוע, כזכור, התרחש במהלך ליל שבת והמתפללים הראשונים שהגיעו לתפילת שחרית הזדעזעו לנוכח המראות הקשים.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ועליו נשענת חקירת המשטרה, נראה החשוד מגיע באישון לילה, עולה בגרם המדרגות לחצר בית הכנסת ושוהה שם במשך מספר דקות. בהמשך התיעוד, ככל הנראה לאחר שסיים את המעשה, הוא נראה יוצא משטח בית הכנסת ונעלם מהמקום.

אתמול (מוצאי שבת) הגיעו חוקרי זיהוי פלילי לזירה ואספו ראיות וממצאים שהותיר החשוד. גבאי בית הכנסת מסר עדות והתיעודים הועברו לידי המשטרה. כעת, בודקים במשטרה האם החשוד שתועד במצלמות פעל לבדו או שמא ישנם חשודים נוספים.

מוקדם יותר הבטיח השר לביטחון עמר בר לב כי האחראים למעשה יעצרו והמשטרה תמצה עמם את הדין. "הוונדליסטים שהשחיתו הלילה את בית הכנסת בבני ברק בצלבי קרס ועוד העזו לטמא את זכרה של שירה בנקי ז"ל, ילדה שהייתה כולה אור, יופי ואהבת האחר - אנחנו נשים עליכם את הידיים ואתם תשלמו על כך. תתביישו", כתב בר לב בחשבון הטוויטר שלו.

היום נמשך גל הגינויים בעקבות ההשחתה שגרמה לזעזוע רב בעולם היהודי. ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס גם הוא הבוקר להשחתת בית הכנסת ואמר: "השחתת בית הכנסת בבני ברק היא מעשה חמור של שנאה והסתה. ביזוי קודשי ישראל, ובתוך כך השימוש הנפשע בתמונתה של הנערה שירה בנקי ז"ל שנרצחה, הוא מעשה של של נבזות ורשעות".


צלבי הקרס על דלת בית הכנסת

"לא נעבור על כך בשתיקה", הוסיף בנט, "המשטרה תמצה את הדין עם הפושעים, ואנו נבוא עמם חשבון. לקראת חודש אלול עם ישראל צריך להתאחד ולגלות אהבת חינם איש לרעהו".

סא"ל במיל, הרב אשר לנדא, רב בית הכנסת 'ישראל הצעיר' בו רוססו בליל שבת צלבי קרס אמר אתמול: "תחושת תדהמה והלם אופפת את מתפללי בית הכנסת. בבית הכנסת מתפללים רבים שהינם ניצולי שואה אשר מספר חרוט על זרועם ובנים לניצולי שואה".

הרב ציין כי הוא עצמו בנו של הרב יהודה לנדאו רב צפון תל אביב שהינו ניצול שואה שאמו זיכרונה לברכה הבריחה אותו מגטו בוכניה ומרכבת המוות לאושוויץ. הוא הוסיף כי סביו, שעל שמו הוא קרוי נרצח בשואה. "למותר לציין את סערת הרגשות שאני והמתפללים חשים בה", הוא אומר.

"יצוין כי בית הכנסת חרט על דגלו אחדות ישראל וקירוב לבבות והינו בית הכנסת המרכזי בשכונה אשר מתפללים בו ולומדים בשיעורים תושבים מכל העדות והחוגים", הוסיף הרב לנדאו.

 

 

צלבי קרס חקירה מצלמות אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד