ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מלאכי השבת

השחקן ההוליוודי מתנדב ללוות חרדים לבית הכנסת

ג'ונתן ליפניקי, שהתפרסם כששיחק בסרטים אמריקאים בהיותו ילד, מתנדב כיום ללוות יהודים חרדים בדרך לבית הכנסת בלוס אנג'לס. ילד הפלא לשעבר שהפך למומחה ג'יו גי'טסו מספר בגאווה: "זה אחד הדברים החשובים שעשיתי בחיי"

השחקן ההוליוודי מתנדב ללוות חרדים לבית הכנסת
ג'ונתן ליפניקי צילום: באדיבות המצלם

בשכונת פיירפקס היהודית בלוס אנג'לס מכנים אותם "מלאכי השבת". מומחים לאמנויות לחימה המתנדבים בחודשים האחרונים ללוות יהודים אורתודוקסים בדרכם לבית הכנסת בשבת. אחד המתנדבים הוא ג'ונתן ליפניקי היהודי, שהתפרסם כילד כששיחק בסרטים, ומאז הפך לבעל חגורה שחורה בג'יו ג'יטסו.

בכל שבת מגיעים ליפניקי וחבריו לפיירפקס, שם הם מלווים את הצועדים לבית הכנסת ובחזרה הביתה, כדי שאיש לא יעז להתעסק איתם. ילד הפלא לשעבר גם מעביר שיעורים בהגנה עצמית לילדים יהודים בשכונה, ובהם אחד שהותקף לאחרונה, ללא סיבה, בירי כדורי צבע באמצע הרחוב. כך מדווח איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'.

ג'ונתן ליפניקי לצד איש חב"ד

"יש לנו לוח זמנים", הוא מספר על המשימה החדשה שלו. "אנחנו אוספים אנשים מהבתים שלהם ומביאים אותם לבית הכנסת ואחר כך חזרה הביתה". בגלל העובדה שהם לובשים חולצות לבנות במהלך ההתנדבות, הם זכו לכינוי "מלאכי השבת".

"הנוכחות שלנו כאן בהחלט מרתיעה, אבל גם מראה סולידריות", אמר ליפניקי, שסיפר כי הוא מתנדב כיום לזכרו של סבו ניצול השואה. "סבא שלי היה האיש הכי קשוח שפגשתי בחיים ואני גאה במה שאני עושה היום בזכותו. זה אחד הדברים החשובים שעשיתי בחיים". בשנת 2017 הגיע ליפניקי גם לביקור ראשון בישראל במסגרת פרויקט תגלית, שטילטל את עולמו. "זה טיול ששינה את חיי", סיפר. "אי אפשר ממש לתאר את התחושה כשמגיעים לכותל המערבי או כשחווים פה שבת. יש בישראל אנרגיות מיוחדות שאף פעם לא הרגשתי בעבר".

אומניות לחימה לוס אנג'לס חרדים לוס אנג'לס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד