י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התקיפה הקטלנית

המשטר מכחיש מעורבות בתקיפה; בנט מאיים; בלונדון מאשימים את איראן

באיראן מכחישים קשר לפיגוע נגד הספינה בבעלות ישראלית שהביא למותם של שני אזרחים זרים. ראש הממשלה בנט בישיבת הממשלה: בנט: "שמעתי עכשיו שאיראן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע. אני קובע באופן מוחלט - איראן היא שביצעה את התקיפה כנגד הספינה" | בבריטניה מאשימים את איראן: "מכוונת וממוקדת"

המשטר מכחיש מעורבות בתקיפה; בנט מאיים; בלונדון מאשימים את איראן
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בישראל מפנים את אצבע מאשימה כלפי איראן ומצביעים עליה כאחראית ישירה לפיגוע בספינה הישראלית, פעולה שהביאה למותם של שני אנשי צוות בעלי אזרחות רומנית ובריטית. באיראן דוחים את הטענה מצד ישראל כי היא עומדת מאחורי הפעולה הקטלנית. בנט: "שמעתי עכשיו שאיראן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע".

דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, גינה את הטענות במהלך מסיבת עיתונאים וירטואלית ביום ראשון, ואמר כי זו לא הייתה הפעם הראשונה שישראל טוענת טענות כאלה. "לאן שהמשטר הזה הגיע, הוא הביא איתו חוסר ביטחון, טרור ואלימות. האחראים למתקפה זו הם אלה שאפשרו למשטר הישראלי לדרוך רגל באזור זה", אמר. "מי שיזרע רוח יקצור סערה", אמר חטיבזאדה והוסיף כי איראן תגן על ביטחונה הלאומי בכל מקום שצריך.

הבוקר אמר ראש הממשלה בנט, כי: "בימים האחרונים העולם קיבל עוד תזכורת לתוקפנות האיראנית, הפעם בלב ים. האיראנים, שתקפו בכלי טיס בלתי מאוישים את הספינה Mercer Street, כיוונו לפגוע במטרה ישראלית. במקום זה, המעשה הפיראטי שלהם הביא למותם של אזרח בריטי ואזרח רומני. אני שולח מכאן לבריטניה ולרומניה את השתתפותנו בצערן, וכמובן למשפחות הנפגעים".

עוד אמר בנט: "שמעתי עכשיו שאיראן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע. הם מתכחשים לזה. אז אני קובע באופן מוחלט - איראן היא שביצעה את התקיפה כנגד הספינה. ההתנהלות הביריונית של איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, בחופש השיט ובסחר הבינלאומי. הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האיראני שהם עשו טעות קשה. אנחנו, בכל מקרה, יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו".

גם שר החוץ הבריטי דומיניק ראב שותף לדעה של ראש הממשלה בנט, שר החוץ האשים את איראן: "אנו מאמינים שהתקיפה הייתה מכוונת וממוקדת, וציין כי "זה מהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי מצד איראן", אמר ראב בהצהרה.

עוד אמר: "סביר מאוד שאיראן תקפה את הספינה במים הבינלאומיים מול עומאן ב-29 ביולי באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים".

כזכור ביום שישי דווח ב"בחדרי חרדים" על מותם של שני אזרחים זרים בספינה שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר מול חופי עומאן, בעקבות כך כינס הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון בני גנץ כדי לדון בנושא. הערכה כי ישראל לא תהסס להשיב לאיראן על הפגיעה ככל הנראה ממל"ט מתאבד. גורמים מדיניים העבירו מסר תקיף לאיראן לבל ימשיכו בפגיעה במטרות ישראליות בעולם.

בנוסף, שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם מקבילו הבריטי שר החוץ דומיניק ראאב וציין בפניו את "הצורך להגיב בחומרה על ההתקפה על הספינה. שבה נהרג אזרח בריטי", נמסר ממשרד החוץ.

השר יאיר לפיד אמר: "איראן אינה רק בעיה ישראלית, אלא יצואנית של טרור, הרס וחוסר יציבות הפוגעים בכולנו. לעולם אסור לשתוק למול הטרור האיראני הפוגע גם בחופש השיט".

איראן נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד