י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המועמד הדתי לאומי לרבנות הראשית: הרב אליעזר איגרא

הרבנים הדתיים לאומיים התכנסו והצביעו בהצבעה חשאית עבור מועמדם לתפקיד הרב הראשי האשכנזי • המנצח - הרב אליעזר איגרא • הרב יעקב אריאל בנאום חריף

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

הערב (ה), התקיים בבנייני האומה בירושלים כנס, בו השתתפו למעלה משלושים מגדולי הרבנים של הציונות הדתית: רבני ערים, דיינים וראשי הישיבות הגדולות.

נושא הכנס היה כבודה של הרבנות הראשית – לקראת הבחירות הקרבות לתפקיד הרב הראשי.

את הכנס הנחה הרב פנדל, ראש ישיבת שדרות, ובין המשתתפים היו: הרב יעקב אריאל – רבה של רמת גן, הרב דב ליאור – רב העיר קרית ארבע, הרב מרדכי שטרנברג – ראש ישיבת הר המור, הרב שלמה אבינר – ראש ישיבת עטרת כהנים ורב היישוב בית אל, הרב אריאל יועזר – דיין בית הדין האזורי טבריה צפת, הרב אברהם יצחק כלאב – לשעבר אב בית דין בירושלים, הדיינים הרב זרביב ואב בית דין הרב לבנון, הרב מרדכי גרינברג - ראש ישיבת כרם ביבנה, הרב אליקים לבנון – ראש ישיבת אלון מורה ורב השומרון, הרב יהושוע כץ - רב העיר מעלה אדומים, הרב צ'יקוטאי – רב העיר מודיעין, הרב יעקבוסון - ראש ישיבת שעלבים, הרב יהושוע וידר - ראש ישיבת הכותל, הרב יהושוע שפירא - ראש ישיבת רמת גן, הרב יוסי כרמל - ראש כולל לדיינות 'ארץ חמדה' ואב בית דין, הרב מיכה הלוי - הרב הראשי לפתח תקווה, הרב מנחם בורשטיין – ראש מכון פועה ועוד.

ראשון הדוברים היה הדיין הרב יועזר אריאל, לדבריו, הוא הגיע לכנס כ'דובר של הדיינים ורבני הערים שנבצר מהם לצערם להשתתף בכנס - עכב המלצות של גורמים משפטיים', הוא ציין גם ש"הרבנים והדיינים שנעדרו מהכנס שלחו באמצעותו ברכה לחיזוק והצלחת הכנס". בין היתר ציין שכנס דומה של בכירי רבנים של הציונות הדתית נעשה כבר בבחירת מועמד לרב העיר ירושלים.

אחריו נשאו דברי תורה בכבוד הרבנות: הרב מרדכי גרינברג, הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב מרדכי שטרנברג ורבנים נוספים. הרב שלמה אבינר הביא בדבריו את דברי הראי"ה קוק זצ"ל, שרב צריך להיות קודם כל קדוש, תלמיד חכם ופוסק הלכה, ואחר כך עם הפנים אל העם.

כמו כן דיבר הרב יעקב אריאל שמחה בחריפות על הרמה הנמוכה של מערכת הבחירות לרבנות המתנהלת בתקשורת וגורמת לחילול ה', במקום לפעול בהידברות עם גדולי הרבנים. בדבריו ציטט מכתב של מורו ורבו הרב צבי יהודה קוק בנושא זה. כן התייחס בביקורת לגוף הבוחר של הרבנות הראשית, שאין בו רוב מוחלט לרבנים ודיינים כפי שהיה בעבר.

בחלקו השני של הכנס הוחלט כדלהלן:
א. אע"פ שנבצר מכמחצית המוזמנים להשתתף בכנס - הוחלט לקיים הצבעה חשאית של כל המשתתפים ולפרסם מיד את התוצאות.

ב. משתתפי הכנס הביעו את שאיפתם לחפש ולמצוא דרך להידברות בין המועמדים, ולצמצם את
חילוקי הדעות ביניהם. לפיכך הוחלט להקים ועדת המשך שתפעל להידברות עם כל המועמדים, למציאת הסדר של כבוד מוסכם ביניהם, ובכלל זה להשלים את ההצבעה.

בתום הכנס נערכה, כאמור, הצבעה חשאית בקלפי בצורה מכובדת ומסודרת בפיקוחו של עו"ד זאב דסברג, ובספירת הקולות נמצא כי הרב אליעזר איגרא קבל את רוב הקולות.
רבנות ראשית איגרא אריאל כנס דתיים לאומיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד