י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מקום בטוח לגזענים"

נכשלו קשות: דו"ח אנטישמיות מבקר את ענקי המדיה החברתית

בדו"ח חדש שהתפרסם, מתגלה כי חמשת המדיות החברתיות נחלו כישלון רציני ומערכתי להתמודד עם האנטישמיות בכל חמשת פלטפורמות המדיה החברתית הגדולות ביותר, וכתוצאה מכך יש "מקום בטוח לגזענים"

נכשלו קשות: דו"ח אנטישמיות מבקר את ענקי המדיה החברתית
אפליקציות צילום: pixabay

פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב וטיק טוק, לא הצליחו לפעול אצל 84% מהפוסטים שהפיצו שנאה ותעמולה אנטי יהודית שדווחו באמצעות מערכת התלונות הרשמית של הפלטפורמות. חוקרים מהמרכז למאבק בשנאה דיגיטלית (CCDH), ארגון ללא מטרות רווח בבריטניה/ארה"ב, סימנו מאות פוסטים אנטישמיים במהלך תקופה של שישה שבועות מוקדם יותר השנה. הפוסטים, כללו תוכן עליונות-נאצי, ניאו-נאצי ו'קידום הגזע הלבן', הפוסטים קיבלו כ-7.3 מיליון חשיפות.

למרות שכל אחד מ -714 הפוסטים הפר באופן ברור את מדיניות הפלטפורמות, פחות מאחד מכל שישה הוסרו או שנמחקו החשבונות המשויכים להם.

הדו"ח מצא כי הפלטפורמות מתעלמים במיוחד מתיאוריות קונספירציות אנטישמיות, הכוללים דימויים על עשירים יהודי, עם אזכור של משפחת רוטשילד, וג'ורג' סורוס, מיליארד מהשמאל, כמו גם מידע שגוי לגבי נגיף הקורונה והאשמת היהודים במגיפה. הכחשת השואה נותרה לעתים קרובות ללא ביקורת, כאשר 80% מהפוסטים הכחישו או גימדו את רצח ששת מיליון היהודים.

פוסט בפייסבוק המקדם מאמר ויראלי שטען כי השואה היא מתיחה המלווה בדימוי מזויף של שערי אושוויץ עם מם של ארגון 'עליונות לבנה', לא הוסר לאחר שגולשים דיווחו על כך לפייסבוק, במקום זאת, הוא סומן כמידע כוזב, שלדברי ארגון CCHD, הוא הגיע למאות אלפי משתמשים. הסטטיסטיקה מכלי הניתוח של פייסבוק עצמה מראה שהמאמר קיבל כמעט רבע מיליון לייקים, שיתופים ותגובות ברחבי הפלטפורמה.

טוויטר גם הציגה שיעור אכיפה גרוע, הסרה של 11% בלבד מהפוסטים או חשבונות ולא הצליחה לפעול נגד האשטאגים המשמשים לעתים קרובות מכחישי שואה, או משמשים לקידום קונספירציות עולמיות אנטי יהודיות.

אינסטגרם גם לא הצליחה לפעול לפי אשטאגים אנטישמיים, כמו גם סרטונים המסיתים אלימות כלפי יהודים לא ירדו מהרשת. בנוגע ליוטיוב, הפלטפורמה פעלה רק על 21% מהפוסטים שדווחו, בעוד שאינסטגרם וטיק טוק פעלו אק על 18% בערך. בטיק טוק אפליקציה הפופולרית בקרב בני נוער, האנטישמיות מתבטאת לעתים קרובות בהתעללות גזענית שנשלחת ישירות למשתמשים יהודים כתגובות לסרטונים שלהם.

41 סרטונים שזוהו על ידי חוקרים כמכילים תוכן שנאה, שזכו ב-3.5 מיליון צפיות בממוצע במשך שש שנים, נותרו ביוטיוב.

ה'גארדיאן' הבריטי פנה לרשתות החברתיות לקבלת תגובה.

טוויטר הגיבה כי החברה גינתה את האנטישמיות ופועלת על מנת להפוך את הפלטפורמה למקום בטוח יותר. "אנו מכירים בכך שיש עוד מה לעשות, ונמשיך להקשיב ולשלב את בעלי העניין במאמצים מתמשכים אלה", אמר הדובר.

דובר חברת טיק טוק מסר בהצהרה כי הם מגנים את האנטישמיות ואינם מוכנים לסבול דיבור שנאה, והם מסירים סאופן יזום חשבונות ותכנים המפרים את מדיניותה. "אנו מתעקשים לשפר את האופן בו אנו מגנים על הקהילה שלנו", מסרה החברה.

יוטיוב מסרה בהצהרה כי היא "התקדמה משמעותית" בהסרת נאומי שנאה בשנים האחרונות. "העבודה נמשכת ואנו מעריכים את השיח הזה", אמר דובר החברה.

"למרות שהתקדמנו בלחימה באנטישמיות בפייסבוק , העבודה שלנו לעולם לא מסתיימת", כך אמרה דני לבר, דוברת פייסבוק. לבר אמרה ל'ניו יורק טיימס' כי שכיחות דברי השנאה ברשת הולכת ופוחתת, היא אמרה כי "בהתחשב בעלייה המדאיגה באנטישמיות ברחבי העולם, נמשיך לפעול משמעותית באמצעות המדיניות שלנו".

אינסטגרם, גם שם האנטישמים חוגגים, ונמצאת בבעלות פייסבוק, לא הגיבו לבקשת תגובה לפני הפרסום.

טוויטר דו"ח אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד