כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרשת ברנדט: האימא של הצעירה מאשדוד נעלמה

האם הצעירה החרדית היא הילדה אלכסנדרה ברנדט הנעדרת? • בדיקת DNA לא הצליחה לקבוע • האם של הנעדרת מסרבת מסיבות אישיות להיבדק • האמא של הצעירה נעלמה

אלכסנדרה ברנדט
אלכסנדרה ברנדט



בדיקות ה-DNA שערכה המשטרה, לא הצליחו להפיק תשובה חד משמעית לפתרון תעלומת היעלמותה של הילדה אלכסנדרה ברנדט, לפני 19 שנה.

ממצאי הבדיקה של דגימת ה-DNA שנלקחה מהאישה, שמשפחת ברנדט טענה כי היא אלכסנדרה האובדת, מעלים כי לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי כי אכן מדובר באלכסנדרה.

בעקבות התוצאות, ממשיכה היחידה המרכזית של מחוז תל-אביב לחקור את המקרה.

עם זאת, עד כה, אמה של אלכסנדרה ברנדט, מסרבת - מסיבות השמורות עימה - לתת דגימת DNA, שעשויה להקל משמעותית על החוקרים ולסייע לחקירה.

מדובר בצעירה חרדית בת 29 מאשדוד, אשר נבחנת האפשרות כי היא אלכסנדרה ברנדט מרמת גן, הילדה הנעדרת כבר 19 שנים.

גם אמא של האשה הצעירה, הייתה יכולה לסייע בחקירה לו הייתה תורמת DNA, אך היא נעלמה מזה יומיים.

תוצאות הבדיקה היו אמורות להעניק את התשובה: האם נפתרה התעלומה, או שאחותה ואימה של הנעדרת רק נתקלו במקרה באישה הדומה דמיון נדיר לאלכסנדרה. גורמים במשטרה מעריכים כי הסיכוי לכך נמוך.

עוד בנושא:
היום יוכיח הדי.אן.איי: החרדית מאשדוד היא הילדה שנעדרת כבר 19 שנה?

הפרשה התעוררה לאחר ששוטר ממשטרת אשדוד הוזעק באחרונה לאירוע מצמרר: אישה דתיה טענה כי האישה החרדית שמולה היא אחותה, אלכסנדרה ברנדט, שנעלמה ב-24 בנובמבר 1994. השוטר שמע את שתי הגרסאות. מחד, את זו של האישה הטוענת כי מולה עומדת אחותה אלכסנדרה (סשה), ומצד שני את זו שטענה כי אינה סשה.

הדילמה של השוטר ארכה מספר דקות, ולאחר סדרה של התייעצויות במשטרת מרחב לכיש הוחלט לבצע בדיקת רקמות. האישה החרדית הסכימה לביצוע בדיקת DNA. הדגימה נלקחה למעבדת הזיהוי הפלילי במטה הארצי, שם ניסו החוקרים להשוות אותה לדגימה של אחותה של אלכסנדרה.

הסיפור החל כאשר אמה של אלכסנדרה, תהילה, הגיעה לפני כמה חודשים לחתונה ברמת גן, שם פגשה את האשה, שנראית בדיוק כבתה הנעדרת. האם פנתה אל האשה וניסתה לשוחח עמה, אולם זו הכחישה שהיא בתה.

ב-24 בנובמבר 1994, יצאה אלכסנדרה ברנדט מבית הספר ברמת גן עם אחותה. אלכסנדרה, שהייתה אז בת 10 בלבד, נראתה לאחרונה בגן ציבורי בעיר - טרם נעלמה לגמרי, במהלך השנים נחקרו בני אדם רבים, כולל בני משפחתה, שעלו ארצה רק שנתיים לפני ההיעלמות המסתורית, ואף נבדק החשד כי הילדה נחטפה לחו"ל. היעדרותה של הילדה זעזעה את המדינה, ולמרות אלפי פעולות חקירה שבוצעו במהלך 19 השנים האחרונות, כולל חוקרים פרטיים, בניסיון לאתר קצה חוט - נותר התיק כתעלומה בלתי מפוענחת.

הוריה של הילדה התגרשו מאז, האם חזרה בתשובה, התחתנה שוב וילדה ארבע בנות, כאשר החלום למצוא את הבת האבודה לא הרפה ממנה.

הבת השנייה, יוליה, שינתה את שמה ללילך טליה, והתקרבה לדת. גם היא, בכל השנים שחלפו מאז, לא החמיצה הזדמנות לנסות ולמצוא את אחותה.

שנתיים עברו

הבת לילך טליה, העלתה בעמוד הפייסבוק שלה סטטוס המביא את גרסתה לאירועים.

"אמא שלי זיהתה את האישה בתור אחותי", היא כותבת, "אבל חשוב לציין שעברו כמעט שנתיים עד שהחלטתי לערב את המשטרה. להבדיל ממה שכתוב בתקשורת, לאימא שלי אין קשר עם המשטרה, האמון שלה במשטרה נעלם לפני 18 שנה".

"לפני שדיברתי עם המשטרה, אמא שלי ניהלה שיחת טלפון עם הבחורה ושאלה אותה אם היא אלכסנדרה. האשה ניתקה את הטלפון בבהלה. לאחר מספר חודשים אמי התקשרה בשנית, הפעם השיחה התנהלה במשך שעה וחצי. במהלך השיחה אמי אמרה שהיא יודעת שהיא בתה הנעדרת. בתגובה לכך האשה שאלה את אמי למה היא לא ניגשה אליה באירוע. אמא שלי הסבירה כי הבחינה שהיא בהריון מתקדם ולא רצתה לגרום נזק לעובר. במהלך השיחה האשה שאלה גם עלי ובסופה אמי אמרה לה שהיא לא רוצה ללחוץ עליה, אך נתנה לה את מספר הטלפון שלה. האשה אמרה שהיא כבר רשמה את הטלפון בפעם הקודמת שהתקשרה.

"לאחר כחצי שנה אמי עדכנה אותי בפרטי הסיפור. החלטתי לברר את העניין כדי לוודא שאמי לא מתבלבלת ואכן יש בסיס לחשד שלה. למחרת התקשרתי לאשה ובעלה ענה לי. התחלתי את השיחה בעדינות ושאלתי אם אפשר לדבר עם אשתו. הסברתי לו מי אני ועל כך שאמי מאמינה שאשתו היא אחותי. הוא סירב בתוקף לתת לי לדבר עמה והשיחה התנתקה. לאחר כחודש, החלטתי לנסוע לבית האשה באשדוד. הגעתי לדירה, היא פתחה לי את הדלת והסברתי לה מי אני. ברגע שהיא שמעה שאני לילך מערד היא נרתעה ואמרה שאינה יכולה לדבר. לאחר מכן אמרה שאני לא יכולה להגיע בלי לתאם פגישה.

"יש עוד מספר פרטים שבחרתי לא לפרסם כדי לא לפגוע בחקירה, פרטים אלו אינם מותרים ספק כי מדובר באחותי. מדוע היא ניהלה שיחה עם אמי במשך שעה וחצי?, מדוע היא רשמה את הטלפון שלה?. אבל יתכן ומדובר באשה עם סיפור עצוב משלה ואולי היא איננה אחותי".
ברנדט ילדה אשדוד בדיקה DNA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד