י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרשת שחיתות

הבוקר: ראש מועצה ועובדי ציבור נעצרו לחקירה

חוקרי להב 433 פשטו הבוקר על בתיהם של שורת עובדים במועצה מקומית באזור חיפה, ביניהם על בית ראש המועצה עצמו, במסגרת חקירת פרשת שחיתות שהפכה הבוקר לגלויה | לפי החשדות שעלו במשטרה, חלק מהחשודים קידמו אינטרסים של בעלי עסקים תוך קידום מכרזים במועצה | בהמשך תבקש המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרם

הבוקר: ראש מועצה ועובדי ציבור נעצרו לחקירה
להב 433 צילום: פלאש 90

שבעה עובדים בכירים, ביניהם ראש המועצה בצפון הארץ, נעצרו הבוקר (שני) על ידי המשטרה במסגרת חקירת פרשת שחיתות שנחקרה והפכה לגלויה. יחד עם זאת, ארבעה בני אדם נוספים עוכבו לחקירה במסגרת הפרשה. הבוקר פשטו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 על בתי החשודים ואספו ראיות וממצאים.

לפי החשד שעולה נגד החשודים, ראש המועצה יחד עם עובדי ציבור נוספים, כל אחד עפ"י חלקו, קיבלו לכאורה סכומי כסף וטובות הנאה, בתמורה לקידום תועלתם של אנשי עסקים באמצעות קידום מכרזים שבאחריות הרשות המקומית בניגוד לחוק, תוך פגיעה באינטרס הציבורי.

מהמשטרה נמסר כי החשודים נעצרו נוכח ראיות שהצטברו במהלך הפעילות בחשד למעורבות בעבירות של מתן שוחד, קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון, עבירות על טוהר הבחירות, עבירות מס ועבירות לפי חוק תכנון ובנייה.

החקירה מנוהלת ע"י היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בשיתוף רשות המיסים, הרשות לאכיפה במקרקעין, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות חיפה. במהלך המעצרים בוצעו חיפושים בבתי החשודים ומשרדיהם ונתפסו מוצגים לצורכי חקירה.

בשעות אלה החשודים נחקרים במשטרה וככל שיידרש בהמשך הם יובאו לבימ"ש לדיון בבקשה להארכת מעצרם.

"נמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי שלטון ומנהל תקין, במטרה לחשוף תהליכים פסולים ולהגיע לחקר האמת", נמסר מהמשטרה.

פרשת שחיתות צפון להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד