י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
איראן על הכוונת

סגן השגריר: "יש לנו עדויות חד משמעיות"

במהלך תקיפה על ספינה אשר נמצאת בבעלות ישראלית, נהרג אזרח בריטי, לצד אזרח מרומניה שנהרג גם כן | סגן שגריר בריטניה בישראל: "יש לנו עדויות חד משמעיות על מעורבותה של איראן, ועברנו עליהם בצורה זהירה"

סגן השגריר: "יש לנו עדויות חד משמעיות"
אילוסטרציה צילום: pexels

סגן שגריר בריטניה בישראל, מארק פוואר, אומר כי בריטניה הגיעה למסקנה שבסבירות גבוהה איראן אחראית לפגיעה בספינה הישראלית: "יש לנו עדויות חד משמעיות, ועברנו עליהם בצורה זהירה".

‏לגבי דרכי הפעולה העתידיים של בריטניה אמר כי "זאת הפרה ברורה של החוק הבינלאומי - אנחנו עובדים עם בעלי בריתנו על תגובה מתאימה, גם במוסדות בינלאומיים. אנחנו קוראים לאיראנים להפסיק את הפעילות שגורמת לחוסר יציבות", את הדברים אמר לעמיחי שטיין ברשת ב'.

‏על האפשרות שישראל תגיב לפגיעה בספינה בבעלות ישראלית אמר פאוור: "ישראל כמו מדינות רבות באיזור מאויימות על ידי פעילות מהסוג שראינו – וצריכה לעשות את השיקולים שלה. אנחנו בשלב זה אנחנו קוראים לשותפינו באופן דיפלומטי לגנות את זה ופועלים איתם כדי לתאם תגובה דיפלומטית מתאימה".

‏על ההכחשה האיראנית אמש הוסיף סגן השגריר כי הם מצפים לתשובות: "השאלה לאיראנים שמכחישים – אם אתם לא עשיתם את זה, אז מי עשה את זה ולמי יש מוטיבציה לתקוף את הספינה. ולמי יש רקע בתקיפת ספינות כאלה. על רקע ההודעה שלנו – איראן צריכה לתת תשובות".

כזכור שר החוץ של בריטניה דומיניק ראב אמר אמש כי איראן היא זו שעומדת מאחורי תקיפת הספינה במפרץ עומאן ביום שישי. השר הוסיף כי "איראן צריכה לחדול מהתקפות מסוג זה. יש לאפשר לספינות לשוט בחופשיות ועל פי החוק הבינלאומי".

כזכור, במהלך התקיפה על הספינה, אשר נמצאת בבעלות ישראלית, נהרג אזרח בריטי, לצד אזרח מרומניה שנהרג גם כן. ראב אמר כי בריטניה מגנה את "התקיפה המכוונת של איראן" על הספינה, שבמהלכה נהרגו שני אנשי צוות, אחד מהם בריטי והשני רומני. לדבריו, התקיפה, שהתרחשה מול חופי עומאן, בוצעה על ידי כלי אוירי בלתי מאויש אחד או אולי אפילו יותר.

"אנו מאמינים כי התקיפה בוצעה במכוון, וכי היא מהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי על ידי איראן", אמר ראב. הוא הוסיף כי בריטניה עובדת עם שותפיה הבינלאומיים כדי לתכנן "תגובה משותפת" על מה שהוא הגדיר כ"מתקפה לא מקובלת". עוד הוסיף: "איראן מוכרחה לשים סוף למתקפות כאלה, כדי שכלי שיט יוכלו לנווט בחופשיות, בהתאם לחוק הבינלאומי".

איראן שגריר בריטניה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד