ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

חב"ד תל-אביב והבנים - בבית המשפט: של מי הירושה?

חב"ד ובני המנוחה לאה גוטליב - בבית המשפט • השאלה: האם חלק מהעיזבון שייך לתלמוד-תורה של החסידות בת"א • ישנה צוואה עם סעיף כזה, אך בצוואה חדשה - הוא נעלם

חב"ד תל-אביב והבנים - בבית המשפט: של מי הירושה?

מרכז חב"ד-ליובאוויטש בתל-אביב ובני המנוחה - בבית המשפט: לאה גוטליב ז"ל הייתה בעלת חברת ההלבשה המצליחה 'גוטקס'. היא הותירה אחריה עם פטירתה עיזבון המוערך בעשרות מיליונים.

עיתון 'ידיעות אחרונות' מדווח היום (ד), כי מרכז חב"ד-תל-אביב טוענים כי בינם לבין המנוחה שררו קשרי ידידות וכי היא הותירה עבור התלמוד תורה של החסידות חלק מעזבונה.

בני המנוחה טוענים, כי בצוואה קודמת, משנת 2003, אכן היה סעיף המקנה לחב"ד 10% מהרכוש, אך קיימת צוואה חדשה יותר, משנת 2007, ובו הסעיף הזה לא קיים. לטענתם, הצוואה האחרונה היא הקובעת.

אנשי חב"ד בתל אביב פנו לרשם הירושות בדרישה לבירור העניין. בראיון לעיתון 'ידיעות אחרונות' אמר עו"ד יוסף דוד-שחור, המייצג אותם: "מפעל גוטקס פעל בסמוך לתלמוד תורה של חב"ד בשכונת יד אליהו בתל אביב, ועם השנים נרקמו קשרי ידידות בין גוטליב לבין מנהלי המוסד התורני. למיטב ידיעתנו, היא השאירה צוואה ובה הורישה חלק נכבד מעיזבונה. מנציג חב"ד שהיה עימה בקשר לא ניתן היה להסיק שיש שינוי כלשהו שמבטל לגמרי את הירושה שנקבעה לחב"ד, אך להפתעתנו התגלה שזה אכן מה שאירע ושישנה צוואה חדשה. לכן הגשנו התנגדות לרשם הירושה, כדי שבית המשפט יקבע איזו צוואה תקפה, ולאן נעלם אותו סעיף המבטיח חלק מהירושה לחב"ד".

עו"ד בעז קראוס, המייצג את בת המנוחה מרים רוזו, אמר ל'ידיעות אחרונות': "יש לכבד את רצונה של המנוחה. הניסיון לפעול נגד צוואתה האחרונה הינו מעשה שלא ייעשה. אין לי ספק שבית המשפט יאשר את צוואתה האחרונה של המנוחה, וכל מי שמנסה לפעול נגדה יישא בתוצאות מעשיו".
חבד תל אביב לאה גוטליב ירושה בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד