י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במשטר חוששים מתגובה

בכיר איראני מאיים: "השלכות ישירות על וושינגטון ולונדון"

באיראן חוששים מאוד מתגובה אפשרית של ישראל לאחר התקיפה הקטלנית על הספינה הישראלית שמיוחסת להם, והם משגרים איום גם לעבר בריטניה וארה"ב

בכיר איראני מאיים: "השלכות ישירות על וושינגטון ולונדון"
טיסה ראשונה של המל"ט הגרמני צילום: דוברות משרד הביטחון

לאחר שסגן שר החוץ הבריטי האשים ישירות את איראן בביצוע התקיפה על ספינה ישראל, שהובילה למותם של שני אזרחים בהם אחד בריטי, באיראן דוחים את האשמות ומשגרים איום.

דובר משרד החוץ האיראני סעיד חטיבזאדה גינה את הטענות של שר החוץ הבריטי נגד הרפובליקה האסלאמית של איראן, שחזרו על עצמן באותה צורה על ידי שר החוץ האמריקאי, לטענת איראן "הטענות של בריטניה וארה"ב סותרות, מפוברקות ופרובוקטיביות".

דובר משרד החוץ הוסיף: "אמירות אלה מכילות ביטויים סותרים בפני עצמם, הם מאשימים תחילה את הרפובליקה האיסלאמית של איראן מבלי לספק הוכחות ואז הם קובעים דברים".

חטיבזאדה התלונן: "מצער הוא שבעוד מדינות אלה שתקו על פיגועי הטרור והחבלה של ספינות סוחר איראניות בים סוף ובמים הבינלאומיים, בהטיה פוליטית ברורה, הן מטיחות האשמות שווא נגד הרפובליקה האיסלאמית באיראן, מדינות אלה צריכות לספק ראיות לביסוס טענותיהם הכוזבות".

הדובר ציין, כי "הרפובליקה האסלאמית של איראן תגן על הביטחון והאינטרסים הלאומיים שלה, ותגיב לכל תקיפה אפשרית באופן מיידי ובעוצמה רבה".

גורם נוסף במשטר האיראני מזהיר, "כל פעולה נגד האינטרסים הלאומיים של איראן ייתקלו בתגובה חזקה ונמרצת". כמו כן, הגורם הוסיף שלכל פעולה נגד איראן יהיו השלכות ישירות על וושינגטון ולונדון.

סגן שגריר בריטניה בישראל, מארק פוואר, אמר כי בריטניה הגיעה למסקנה שבסבירות גבוהה איראן אחראית לפגיעה בספינה הישראלית: "יש לנו עדויות חד משמעיות, ועברנו עליהם בצורה זהירה".

‏לגבי דרכי הפעולה העתידיים של בריטניה אמר כי "זאת הפרה ברורה של החוק הבינלאומי - אנחנו עובדים עם בעלי בריתנו על תגובה מתאימה, גם במוסדות בינלאומיים. אנחנו קוראים לאיראנים להפסיק את הפעילות שגורמת לחוסר יציבות", את הדברים אמר לעמיחי שטיין ברשת ב'.

‏על האפשרות שישראל תגיב לפגיעה בספינה בבעלות ישראלית אמר פאוור: "ישראל כמו מדינות רבות באזור מאוימות על ידי פעילות מהסוג שראינו – וצריכה לעשות את השיקולים שלה. אנחנו בשלב זה אנחנו קוראים לשותפינו באופן דיפלומטי לגנות את זה ופועלים איתם כדי לתאם תגובה דיפלומטית מתאימה".

‏על ההכחשה האיראנית אמש הוסיף סגן השגריר כי הם מצפים לתשובות: "השאלה לאיראנים שמכחישים – אם אתם לא עשיתם את זה, אז מי עשה את זה ולמי יש מוטיבציה לתקוף את הספינה. ולמי יש רקע בתקיפת ספינות כאלה. על רקע ההודעה שלנו – איראן צריכה לתת תשובות".

איראן תקיפה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד