י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תקיפת הספינה הישראלית

בוריס ג'ונסון: "איראן צריכה להתמודד עם ההשלכות"

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מתייחס היום למתקפה האיראנית על הספינה הישראלית בסוף השבוע האחרון ואומר כי המדינה האסלמית תצטרך להתמודד עם ההשלכות של פעולותיה

בוריס ג'ונסון: "איראן צריכה להתמודד עם ההשלכות"
בוריס ג'ונסון צילום: לשכת ראש הממשלה

ראש ממשלת בריטניה גינה היום (שני) את המתקפה האיראנית על הספינה בבעלות ישראלית שהתחרשה בסוף השבוע ליד חופי עומאן, והובילה למותם של שני אזרחים זרים, בריטי ורומני.

בוריס ג'ונסון התייחס לתקיפה ואמר כי היא "בלתי מקובלת ומקוממת". ראש ממשלת בריטניה ציין, "אני חושב שאיראן צריכה להתמודד עם ההשלכות של מה שהיא עשתה".

בתוך כך מדווח כי בעקבות המתקפה האיראנית בה נהרג אזרח בריטי, משרד החוץ בממלכה זימן אליו את השגריר האיראני לנזיפה. "איראן חייבת להפסיק באופן מיידי את הפעולות המסכנות שלום וביטחון בינלאומי", נמסר ממשרד החוץ הבריטי.

סגן שגריר בריטניה בישראל, מארק פוואר, אמר מוקדם יותר היום כי בריטניה הגיעה למסקנה שבסבירות גבוהה איראן אחראית לפגיעה בספינה הישראלית: "יש לנו עדויות חד משמעיות, ועברנו עליהן בצורה זהירה".

‏לגבי דרכי הפעולה העתידיים של בריטניה אמר כי "זו הפרה ברורה של החוק הבינלאומי - אנחנו עובדים עם בעלי בריתנו על תגובה מתאימה, גם במוסדות בינלאומיים. אנחנו קוראים לאיראנים להפסיק את הפעילות שגורמת לחוסר יציבות", את הדברים אמר לעמיחי שטיין ברשת ב'.

‏על האפשרות שישראל תגיב לפגיעה בספינה בבעלות ישראלית אמר פאוור: "ישראל כמו מדינות רבות באזור מאוימות על ידי פעילות מהסוג שראינו – וצריכה לעשות את השיקולים שלה. אנחנו בשלב זה אנחנו קוראים לשותפינו באופן דיפלומטי לגנות את זה ופועלים איתם כדי לתאם תגובה דיפלומטית מתאימה".

‏על ההכחשה האיראנית אמש הוסיף סגן השגריר כי הם מצפים לתשובות: "השאלה לאיראנים שמכחישים – אם אתם לא עשיתם את זה, אז מי עשה את זה ולמי יש מוטיבציה לתקוף את הספינה. ולמי יש רקע בתקיפת ספינות כאלה. על רקע ההודעה שלנו – איראן צריכה לתת תשובות".

בוריס ג'ונסון איראן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד