ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

תקנות בבעלזא: מותר להתארס רק מז' ניסן

ועד החינוך של בעלזא קבע: תלמידי הישיבות הגדולות יוכלו להתארס רק אחר תום זמן חורף בשיעור ב' • החתונה לא תתקיים לפני טבת שלאחריו • ומה הוביל לתקנות החדשות?

האדמו"ר מבעלזא בתחילת 'זמן'. צילום: ארכיון
האדמו"ר מבעלזא בתחילת 'זמן'. צילום: ארכיון

שתי מודעות המתפרסמות הבוקר בעיתון 'המחנה החרדי' מטעם ועד החינוך של חסידות בעלזא, הפכו לשיחת היום בקרב החסידים.

בתקופה האחרונה הגיעו לידי הוועד פניות רבות מצד הורים לתלמידים בשיעור ב' בישיבות הגדולות, שטענו כי העובדה שחלק מתלמידי הכיתה מתארסים בתחילת השנה, גורמת להתרשלות חמורה כבר בתחילת שנת הלימודים, ובהמשך אף להתפרקות הכיתה, עד שהורים רבים נאלצים מחוסר ברירה להיגרר לנושא השידוכים בניגוד לרצונם ולשאיפתם.

ההורים העלו ארגומנט משכנע נוסף, כי ברוב מוחלט מהישיבות הגדולות בארץ-ישראל תוקנו תקנות בעניין ואין סיבה שדווקא חסידות בעלזא לא תקבע עמדה ברורה.

אנשי ועד החינוך פנו לאדמו"ר מבעלזא ונועצו בו באשר לדרך הרצויה לפעול. על פי ההחלטה שהתקבלה על דעת האדמו"ר, נקבע כי מכאן ואילך יאפשרו לתלמידי הישיבות הגדולות להתארס רק אחר תום זמן החורף בשיעור ב' (ז' ניסן). כמו כן, זמן החתונה של המאורס לא יקבע לפני חודש טבת שלאחריו, כאשר התלמיד החתן יהיה כבר בשיעור ג'.

הוועד מוסיף עוד, ומציין, כי אלו שמחמת סיבה כלשהי יצטרכו לחרוג מהתקנות, בנם החתן לא יוכל להמשיך את לימודיו בישיבה גדולה, ויצטרך להעתיק את מקומו לישיבה 'גבוהה' (שמכונה ברכת אהרן או מתיבתא).

מודעה אחרת, עוסקת בנושא הרישום לכיתות הלימוד. על פי הוועד, נוצרה בעיה כאשר התלמידים הלומדים במוסדות החסידות בכל העולם, מתאחדים בסוף שנות לימודם ומגיעים ללמוד בארץ ישראל. ובכך, נוצרים פערים גדולים בגיל הבחורים שעולים לישיבות הגדולות.

בהתייעצות עם מנהלים רוחניים וגשמיים ובהסכמת האדמו"ר, הוחלט לקבוע תאריך אחיד לכל המוסדות בארץ ישראל ובעולם לכל כיתה וכיתה.

על פי ההחלטה, התאריך לכל כתה נקבע מא' אלול עד ל' מנחם אב. הוועד מבקש מכל ההורים, להקפיד מאוד על רישום התלמידים החדשים שנכנסים בשנה הקרובה למוסדות, בזמן, ולרשום כל ילד בכיתה המיועדת לו - בלבד.
תקנות בעלזא אירוסין ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד