י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קו חדש לביסוס מעמדו

עמית סגל: מדוע הפעם בנט לא התייחס לח"כ נתניהו?

הפרשן מתייחס לנאומו של בנט במליאת הכנסת ומציין כי ראש הממשלה לא התייחס הפעם, בניגוד לנאומו הקודם, ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ומסביר מה ניתן ללמוד על כוונותיו של בנט כשרואים את מי בחר לתקוף 

עמית סגל: מדוע הפעם בנט לא התייחס לח"כ נתניהו?
ראש הממשלה, נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרשן עמית סגל מתייחס הערב במהדורה המרכזית לנאומו של בנט במליאה ונגע בהבדלים בין הנאום הנוכחי של בנט לבין הנאום המדובר מלפני מספר שבועות בו הרבה ראש הממשלה להזכיר את "יו"ר האופוזיציה ביבי נתניהו". הפעם אומר סגל, בולטת העובדה שבנט לא הזכיר את נתניהו אף לא פעם אחת.

למי כן התייחס בנט? סגל מציין שבנט הרבה להתייחס לספסלים האחוריים בליכוד, הוא גם נהנה להתעמת עם החרדים. "כל פעם שהם הפריעו לנאומו, הוא עצר את יו"ר הכנסת ואמר לו כי הוא מסתדר לבד ואינו זקוק לעזרתו". עוד נקודה בה בנט הרבה לעסוק: הפילוג והשיסוי בעם. 

סגל מסביר שמנאומו של בנט ניתן ללמוד באופן מובהק שראש הממשלה הטרי מכוון לאלקטורט חדש לגמרי, מרכז נוטה ימין, או ימין רך, קולות שנמצאים כעת באזור של בני גנץ וגדעון סער ומעט מלפיד. בנט מבין שבחלקים נרחבים בימין הוא שרוף לגמרי, ולצורך שיקום מעמדו האלקטורלי הוא אף גייס את היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט.

"ההיסטוריה האירונית", אומר סגל, "שזה אותו קלוגהפט ואותו בנט שבמשך שנים אמרו שיוסי יונה הוא כמו חמאס", אך כעת כאמור הצמד נוקט בגישה שונה.

"השמאל אוהב את המדינה לא פחות מהימין. אתם מנסים לייצר קיטוב בכוח", אמר בנט במליאה. "מה זה ישראל הראשונה והשנייה? יש ישראל אחת, מאוחדת. מספיק עם זה. אני בטוח שזה מסיבות פוליטיות ולא מעלה על דעתי שאתם מאמינים למה שאתם אומרים", הוסיף ראש הממשלה.

"אף אחד פה לא אוחז במונופול לא על מורשת ישראל, על היהדות, על הלאומיות. אף אחד פה לא יטיף לי על אהבת ישראל. תלמדו ממנחם בגין, אשכנזים ספרדים, כולנו יהודים", ציין בנט כלפי האופוזיציה.

ברקע הקריאות לעברו מצד האופוזיציה, כשאף כמה חברי כנסת הוצאו מהמליאה, פנה ראש הממשלה ליו"ר ש"ס וחשף פגישה שהתקיימה בביתו ברעננה: ‏"ישבת אצלי בבית, אירחתי אותך יפה, מה שהיה שם נשאיר בצד".

"אתה שקרן אתה משקר", התפרץ לאחר מכן דרעי לעברו של בנט, כפי שטרם נראה, והמשיך להטיח בו: "אתה בשביל להיות ראש ממשלה עשית הכול. אתה חתיכת שקרן. אתה משקר".

לאחר מכן, גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לדוכן המליאה, וירד על הממשלה: "באולימפיאדה לכישלונות הממשלה הזאת הייתה מביאה 3 מדליות זהב: נכשלה בקורונה, נכשלה מול איראן ונכשלה בכלכלה עם העלאת מיסים ומחירים על חשבון כל אזרחי ישראל".

‏"אתם לא בכיס של אף אחד? אתם בכיס של מנסור עבאס!", קרא נתניהו, ויו"ר רע"מ מנסור עבאס השיב לו: "הזמנת אותי ארבע פעמים לבלפור".

 

נפתלי בנט בנימין נתניהו משה קלוגהפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד